Groot bestand van c naar d

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Zit ff met een probleem geloof ik..
Ik heb in een win 98 systeem vanmiddag een harde schijf van 40 bg geplaatst. Dit is de d-schijf geworden. Er staan wat videobestanden op de c-schijf die ik nu graag naar de d-schijf wil hebben. Maar dan stuit ik op het probleem dat bestanden vanaf 2 gb niet meer overgezet willen worden. Er zijn wat bestanden van zelfs 4,3 gb bij. Hoe krijg ik die nu naar de d-schijf????

HELLUP...

Ik heb met partition magic al geprobeerd ntfs van te maken, omdat ik wel eens gehoord had dat fat 32 geen grote bestanden wilde.. Maar onder win 98 wordt ntfs niet geaccepteerd. Moet ik nu die bestanden splitten ofzo???? En hoe zou ik dat kunnen doen????
 
via partition magix kun je de D schijf als ntfs formateren.
Via de verkenner zou je de bestanden kunnen verplaatsen naar de D schijf.
 
Geplaatst door puppie
via partition magix kun je de D schijf als ntfs formateren.
Via de verkenner zou je de bestanden kunnen verplaatsen naar de D schijf.
Puppie dit helpt waarschijnlijk niet, daar het over Win98(se) gaat.:(
 
ik had geformateerd naar NTFS.. Maar dan wordt de schijf niet meer herkend in VERKENNER... Volgens mij werkt NTFS niet met WIN 98... Ik las ook achter NTFS (win2000/me/xp only).. Dus dat verklaart waarom ik m niet meer kan zien in verkenner....
 
:eek: over 98 heen gelezen. dom dom dom.
 
Je zou idd de bestanden kunnen proberen te splitten met winrar. Of het lukt weet ik niet.

succes
 
HELLUP....
bestanden moeten over... waarom kan het eigenlijk niet.. kun je zulke bestanden niet kopieren? De fat 32 harde schijf moet het toch aankunnen... Anders zou het toch ook niet op c kunnen staan..
 
Voor zover ik het begrijp kan FAT32 niet met erg grote bestanden overweg. Waar de grens precies ligt weet ik niet maar hij zou heel goed lagr kunnen zijn dan 4.7 GB.

De suggestie van Superpim al geprobeerd?
 
ik kan in winrar nergens de optie splitten vinden..
 
Toevallig een cd brander in jouw computer ?
zo ja, brand dan alles naar cd en vanaf daar kopieren naar de d schijf.
 
is erg lastig met bestanden van 4,5 gb.. maar ik geloof dat ik nu bij wintips het proggie heb gevonden die zulke grote bestanden split. Als ik het zeker weet zal ik de naam van dat proggie hier neerzetten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan