Groot bestand zit klem in Postvak uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Beste mensen,

mijn echtgenote heeft geprobeerd een bestand van 150 MB te mailen, en dat lukt uiteraard niet. Het bestand wil ook niet meer verwijderd worden, omdat het 'reeds verzonden wordt'.

Mail ontvangen en verzenden gaat nu ook niet meer, wie helpt mij, want ik zit vreselijk omhoog!

Ik heb Outlook 2007 met Vista.

Dank!

Peter

Kwam dit probleem van de week tegen op HM en de oplossing toen was Outlook in Offline modus zetten en je internet verbinding even uit te zetten. Als het goed is kan je de mail dan verwijderen.....

Hoe je Outlook 2007 in Offline zet weet ik even niet maar moet te vinden zijn ;-)

LOL.....gewoon bestand en dan offline kiezen zie ik nu ......

Dank voor je snelle reactie, want ik word he-le-maal gek, maar deze oplossing werkt niet, helaas, ik had hem al geprobeerd.

Gebruik dan eens de methode die ik linkte in posting #4. Is ingrijpender dan alleen de zaak in offline modus zetten.

Tijs.

2 postings boven mijn laatste, die met deze link erin.
Let op: Eerst moet Outlook volledig zijn afgesloten. Kijk Taakbeheer -> tabblad Processen erop na vóórdat je die instructie uitvoert.

Tijs.

Dank, Tijs, voor je vlotte antwoord. Kon het pas zojuist proberen, want ik was druk met werk.

Ik heb je instructies gevolgd, maar OL stelt mij die vraag niet, hij gaat gewoon de mail zoeken, komt erachter dat het niet lukt (want geen verbinding) en geeft een foutmelding.

Als ik hem zelf in de offlinemodus zet (via Bestand => offline werken) willen de bestanden ook niet verwijderd worden.

Bijgaand een screenshot van Taakbeheer, ter controle.

Hoe nu verder? Is het mogelijk even privé te mailen?

Bijlagen

Verbreek de verbinding met internet & verplaats deze e-mail naar de map Concepten. Van daaruit kun je de e-mail verwijderen & verbinding maken met internet.
Succes ☺

Helaas, ook dat wil OL niet doen, noch via slepen, noch via het rechtermuisknopmenu. Zucht...

Ik heb inmiddels wel een tussenoplossing geknutseld, geen idee of ik daar slim aan deed, maar ik kan iig. weer mailen: ik heb een nieuwe doelmap gecreëerd, met de naam test 2012, en die doet het gelukkig prima.
Probleem is wel dat ik nu 2 mappen aan de linkerzijde heb staan die eigenlijk overbodig zijn: de originele, vastgelopen map (Personal Folders, helemaal onderaan, zie afbeelding) en een map die Archiefmappen heet en iets dat Herstelde Persoonlijke mappen heet (geheel leeg).
Is het normaal dat Archiefmappen daar ook staat?

Anyway, ik heb de meeste mail kunnen kopiëren van Personal Folders naar Test2012, dus als het lukt PF te verwijderen kan ik gewoon door met de testmap, of zie ik iets over het hoofd?

Vraag: hoe verwijder ik de map PF en HPI en hoe hernoem ik de testmap, daarna?

Zie bijlage. Dank!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan