groot bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

strange

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Berichten
23
Hoe kan ik een bestand van 95 pagina's
aan iemand sturen.
Wat is dan de volgorde van handelen?
 
Een beetje onduidelijke vraag. Wat voor een bestand is het (Word, Excel, ...)? En hoe wil je hem sturen (e-mail, post)?
Een beetje meer informatie graag.
 
per email.
het is een copie van een boekwerkje
dus misschien per zip?
 
Een worddocument van 95 pagina's zou je vlot per e-mail(als bijlage) moeten kunnen versturen. Normale grootte, zonder ingevoegde foto's ligt dan rond de 1 a 1,5 mb.
 
Jeroen en Dingeman , bedankt
het moet lukken zo via een worddocument.:)
 
Via Email kan je natuurlijk gewoon het word document verzenden. Maar gezien de titel heb je daarmee al problemen gehad of vermoed je dat je problemen gaat krijgen gezien de omvang van het bestand.

Zippen met een zip programma bv 7Zip (gratis) maakt je document/bestand kleiner, dat wil echter nog niet zeggen dat het verzenden of het ontvangen goed zal gaan.

Vaak hebben mail boxen een maximale groote. Dit kan bij de verzending al een probleem geven, echter ook bij het ontvangen.
Zo mag ik op m'n werk 10MB verzenden, echter veel van mijn ontvangers hebben een limiet van 1MB. Daar komen mijn mailtje dan dus niet aan.

Je moet dus weten hoe groot je bestand is, weten of er aan op jou mailbox een verzend limiet van toepassing is en of er bij de ontvanger een ontvangst limiet van toepassing is.

Loop je nu tegen deze problemen aan kun je ook een datastore op het internet gebruiken.
Hier heb je er een paar.
Hier kun je file uploaden, iemand anders de URL er van toe zenden en zo de ontvangen zijn bestand zelf laten ophalen.
Zet er echter geen dingen neer waarvan je niet wilt dat andere mensen het zien. Zelfs al heb je het eerst gezip en met een wachtwoord beveiligd voordat je de upload doet is dat nog geen garantie dat een dergelijk bestand niet door derden bekeken kan/zal worden.
 
Je hebt voor dat soort 'problemen' ook een website, nl. www.yousendit.com. Op deze site vul je het e-mailadres van de ontvanger in, het volgende veld vul je de bestandsnaam volledig in (zoals hij op je pc is te vinden, of via 'Bladeren...') en in de volgende 2 velden eventueel je eigen e-mailadres en eventueel een bericht.
Dan klik je op 'Send it' en wordt het bestand ge-upload. Zorg er dan wel voor dat je niets aan deze site verandert, als je in dat venster gaat surfen stop je automatisch de upload. Je kunt dus wel in een nieuw venster surfen. Hiermee kun je bestanden versturen van 1 gb.
De ontvanger krijgt een e-mail met een link, die kan hij binnen een week downloaden. Na die week wordt het bestand automatisch verwijderd.
Als je zelf een e-mailadres hebt ingevuld krijg ook jij die link per e-mail, stel dat je het bestand door meerdere mensen wilt laten downloaden kun je hen ook deze link sturen. Er zit een limiet op hoe veel keer het bestand gedownload kan worden, maar ik weet niet hoe vaak dit is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan