Groot geheugenprobleem na mislukte installatie windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imetysaw

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hallo iedereen.
Ik heb nu ong. 2 jaar een nieuwe supergoede computer met ong 210 GB geheugen.
Ik speel er vooral spellen mee en die hebben veel geheugen nodig, vandaar het grote aantal GB.
Na ong. 1 1/5 deze computer te hebben gebruikt, kreeg ik een virus.
De hele computer moest leeggemaakt worden.
Nu heb ik heb terug maar nou zit er volgensmij sp3 op.
Ik vond dit nogal stom want ik kon er verschillende spellen niet op spelen.
Daarom heb ik mijn CD van windows XP gepakt en het geprobeerd te installeren.
Dit was helaas mislukt.
Toch was er een zonige kant bij.
Door de installatie heen heeft hij blijkbaar ook iets erafgegooid dat de spellen blockeerd:D
Maar toen ik na een paar maanden het spel Farcry 2 wou installeren (ong 6-7 GB zou dus geen probleem zijn) kwam er een tekstwolk met daarin "Er is onvoldoende geheugen".
Ik vond dit nogal gek want ik zou ong. 60% van mijn geheugen gebruikt hebben voor de mislukte installatie (dat is dus zeker meer dan 100GB)
Ik ging kijken hoeveel geheugen ik nog had.
Het kwam uit op maar 4GB:(
Ik dus allemaal spullen erafgooien maar uiteindelijk zit ik nog op 10 GB.
Ik heb overal gezocht maar zelfs bij Software stond nog geen 30GB aan spullen.
Nou is mijn vraag of iemand weet hoe ik dit kan oplossen want ik kan er niks op vinden:(
HELP!!!!! (Dat waren veel woorden:) )

Het kan zijn dat je per ongeluk de harde schijf in meerdere delen (partitities) hebt opgedeeld.

Als je naar windows verkenner gaat, en dan naar eigenschappen van je harde schijf, hoeveel ruimte geeft hij aan bij totale schijfruimte?

Het kan zijn dat je per ongeluk de harde schijf in meerdere delen (partitities) hebt opgedeeld.

Als je naar windows verkenner gaat, en dan naar eigenschappen van je harde schijf, hoeveel ruimte geeft hij aan bij totale schijfruimte?

Ik denk het niet maar dat weet ik niet zeker ik kan spellen meestal wel fixen dus ik weet niet of dit goed is

Gebruikt : 239.041.941.504
Beschikbaar : 11.006.537.728

Capaciteit : 250.048.479.232

En als ik dan bij de tab Delen ga kijken staat er dat er gedeeld kan worden maar voor de rest staat er niet echt iets ik zie ook niet dat er meer schijven ofzo staan

hallo

download HDGraph --> laat heel overzichtlijk zien wat zich op je harde schijf bevindt --> http://hdgraph.objectis.net/

kun je meteen zien wat er nou zoveel ruimte inneemt op je harde schijf

probeer maar eens

groetjes en succes, lukt het niet dan hoor ik het,

vinhelper

hallo

download HDGraph --> laat heel overzichtlijk zien wat zich op je harde schijf bevindt --> http://hdgraph.objectis.net/

kun je meteen zien wat er nou zoveel ruimte inneemt op je harde schijf

probeer maar eens

groetjes en succes, lukt het niet dan hoor ik het,

vinhelper

Ok ik zal het proberen maar het kan door nog iets zijn:
Ik heb voor instal met een backup gemaakt met losse harde schijf die je aan computer moet hange.
t kan zijn dat ik het per ongelijk op de C schijf heb gezet en niet op de backup schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan