Groot inlogprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woffels

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
249
Goede middag
Ik heb een (denk ik) groot probleem.
Ik heb een laptop (XP-prof) van mijn werk en deze is zo geconfigureerd dat ie op het bedrijfsnetwerk kan. Laats had ik hem mee naar huis en ben ingelogd op mijn eigen (wireless) netwerk. Ik heb me aangemeld bij mijn eigen workgroep en dat lukte ook. Er werd me gevraagd opnieuw op te starten of dat later te doen. Ik heb de laptop niet onmiddelijk opnieuw opgestart, maar heb nog wat bestanden via het netwerk verzonden. Toen startte ik opnieuw op. Inlogscherm van xp. Gebruikersnaam stond ingevuld, wachtwoord gegeven, maar weigerd xp op te starten, zelfs niet via administrator account. ik kan dus helemaal niets meer.Ook bij de veilige modus heb ik dit probleem.
wie heeft een oplossing.
er zit geen floppy drive in de laptop.
alvast bedankt
erwin
 
welke (exacte) foutmelding krijg je zodra je probeerd aan te loggen?
 
Xp inlog probleem

Ellasar zei:
welke (exacte) foutmelding krijg je zodra je probeerd aan te loggen?

Bedankt voor je snelle reactie!
Dit doe ik

Ctrl+alt+del om in te loggen
daarna inlogscherm (aanmelden bij windows)

Gebr naam een wachtwoord ingevuld (zeker weten de juiste, ook caps lock gechecked)

Na ok button, volgende melding

Het systeem kan u niet aanmeden. Controleer of uw gebruikersnaam en domein juist zijn en typ uw wachtwoord vervolgens opnieuw. Er wordt onderscheid gemaakt tussen hoofd en kleine letters.

Thats it
 
Ik ga er van uit dat je laptop normaal gesproken op het werk in een zogeheten "Domein" zit. Door het omzetten van de laptop naar "Workgroup" zijn de aanlog gegevens (cached credentials) verlopen, en niet meer geldig, neem de laptop mee naar je werk en meld daar opnieuw aan aan het domein, dan wordn die gegevens weer ververst en kun je er weer mee werken. in het ernstigste geval zal systeembeheer je laptop opnieuw in het domein moeten hangen maar dat is ook geen probleem.
 
Inlog probleem

Nogmaal bedankt voor het snelle antwoord. Helaas kan ik pas dinsdag op het bedrijfsnetwerk en zou de laptop vandaag en morgen willen gebruiken. Is het niet mogelijk om een systeem herstel te doen via een boot cd? Zo ja, hoe moet dat?
Tnx
 
Probeer eens met het administrator account lokaal (dus bij domein de computernaam neer te zetten ipv het bedrijfs domein) aan te loggen.
 
Inlog probleem

Ellasar zei:
Probeer eens met het administrator account lokaal (dus bij domein de computernaam neer te zetten ipv het bedrijfs domein) aan te loggen.
Ik kan in het inlog scherm geen domein aangeven. ook niet als ik op opties klik.
 
Dan ben je daadwerkelijk uit het domein en zul je sowieso op je werk langs systeembeheer moeten om je laptop weer in het domein te hangen.

Heb je wel een CDrom speler in de laptop en is het mogelijk om daarmee op te starten?
dan kun je doormiddel van http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ een cd'tje downloaden om het administrator password te resetten, maar als je dat doet geef dat dan ook aan bij je systeembeheer dinsdag.

Misschien een stomme vraag maar jah heb je ook je caps en je numlock gecontroleerd? en als je leestekens in je wachtwoord hebt, controleer dan ook even of je invoerteel van je toetsenbord wel goed staat
 
Laatst bewerkt:
Inlog probleem xp

Maar is het volgens jou mogelijk om via een opstart cd, systeem herstel te doen. Ik heb vorige week nog een herstelpunt gemaakt. Ik hoop van wel, want ik moet aan data
werken die op de laptop staat.
Lets hope!
 
zonder account om op die laptop te kunnen aanloggen kun je (volgens mij) ook geen herstel uitvoeren
 
inlog probleem

quote

Heb je wel een CDrom speler in de laptop en is het mogelijk om daarmee op te starten?
dan kun je doormiddel van http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ een cd'tje downloaden

Ik ga hier maar eens mee aan de gang, ik laat je in ieder geval weten of het me gelukt is
ERwin
 
tijdens het opstarten ff op F8 drukken en dan kan je een keuze maken volgens mij (weet het niet zeker) kan je daar systeem herstelpunt terug zetten suc6
 
Hoera gelukt

Het is me gelukt, administrator pasword gereset, inloggen maar en systeem herstel.

Badankt man
 
Login probleem

Nu alles weer naar behoren draait, wil ik toch proberen contact te krijgen met mijn eigen lokale netwerk zonder steeds het domein te hoeven veranderen. Het is toch zeker wel mogelijk om op een laptop diverse verschillenede netwerken te configureren zonder de netwerkinstelling weer te wijzigen.
Mijn thuisnetwerk is een gewone lan (workgroep) zonder server. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Alvast bedankt.
ERwin
 
Inlog probleem

suicide zei:
hoe heb je het nu gedaan ??

Ten eerste, F8 tijdens opstarten werkt niet. Je kan na F8 alleen terug naar laats juist werkende configuratie, waarna je evengoed nog moet inloggen. Ik heb een opstart cd gemaakt (zie eerdere berichten in deze threath) PC geboot via cd rom en alle wachtwoorden, en zeker die van administrator gereset. Toen kon ik weer inloggen en systeem herstel doen.
Heftig tooltje trouwens, die opstart cd rom.
Groeten
Erwin
 
Dont under-estimate the power of linux :)

zoek even in je netwerk eigenschappen, als het goed is kun je daar een "alternatieve" netwerk configuratie instellen. zet daarin je thuisnetwerk gegevens. Dan zou het op beide lokaties moeten werken. (maar misschien is het handiger om dat aan je Systeem beheer te vragen, tis namelijk even de vraag wat zij op je laptop gooien/aanpassen om de boel werkend te houden maar bovenal veilig te houden.)
 
Netwerk

Het vreemde van de netwerkverbinding is, dat ik wel kan internetten via de wlan, maar niet kan communiceren met de andere pc's in het netwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan