Groot pc probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter eend
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eend

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Beste computerhelden,

Ik heb een groot probleem met mijn nieuwe computer. Ik heb in verschillende componenten het volgende systeem gekocht:

CPUs Koelers:
Arctic-Cooling Alpine 7 Pro
Grafische kaart:
Sapphire HD4850 X2
Software OEM Besturingssysteem:
Microsoft Windows Vista Home Basic 64 bit
Monitor:
LG Flatron W2452T
Voeding:
OCZ ModXStream Pro 600W
Case Modding Koeler:
Sharkoon Case ventilator LED Blauw
Harddisk: 3,5 inch SATA
Samsung HD103UJ
DVD-drives Serial-ATA
LG DH-16NS
Behuizing: Midi Tower
MS-TECH LC-402
Geluidskaart:
Creative X-Fi Xtreme Music UUA
Moederbord, cpu en ram:
Alternate Upgrade Kit Intel Vista Ready E8500/4GB. Voor meer info klik op deze link: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775
Verder een oude tv-kaart erin en een oude muis en toetsenbord er op aangesloten. Ik heb de onderdelen bij ALTERNATE gekocht, daar gaf de pc-builder geen problemen aan.

Het probleem is als volgt, als je windows aan hebt loopt de pc na een zekere tijd gewoon vast. Sit wil zeggen het geluid en beeld blijft hangen. Je kan de muis niet bewegen en op geen enkele manier nog iets aan het beeld veranderen. Opnieuw opstarten is de enige optie.

Om te traceren waar het probleem precies zat hebben we een aantal tests gedaan: Windows op veilige modus opgestart: resultaat, na een tijd liep de pc nog steeds vast.
Alleen in de bios opgestart: geen zekerheid of hij ooit nog vast zou lopen, maar de pc bleef het een tijd lang doen.
Windwos opgestart zonder tv-kaart en geluidskaart erin: resultaat, na een tijd liep hij nog staads vast.
We hebben de ram geheugen kaarten getest. eerst een eruit: de pc loopt vast. Daarna de een eruit en de andere erin. Pc loopt nog steeds vast.
We hebben de geheugentests in de bios uitgevoerd en die bleken te werken. Met de bouw leek alles op het eerste gezicht goed, in de bios ook...

Iemand nog ideeën hoe ik de Pc wel zou kunnen laten lopen of hoe beter te kunnen traceren waar het probleem zit. Ik ben ook maar een arme student die nu even geen dure computerhulp kan betalen. Alvast heel hartelijk bedankt.

zoals ik het lees start je dus kaal op.
zonder cd rom tv kaart en dergelijke.
alleen je harddisk en je cpu en je geheugen.
dan loopt de pc al vast.
zelfs het wisselen van het geheugen helpt niet....dan loopt je pc nog vast.
krijg je piepjes te horen bij het opstarten en zo ja welke?

zoals ik het lees start je dus kaal op.
zonder cd rom tv kaart en dergelijke.
alleen je harddisk en je cpu en je geheugen.
dan loopt de pc al vast.
zelfs het wisselen van het geheugen helpt niet....dan loopt je pc nog vast.
krijg je piepjes te horen bij het opstarten en zo ja welke?

Zonder CD-rom heb ik nog niet eens geprobeerd, misschien wel een idee. Verder krijg ik eigenlijk helemaal geen piepjes te horen bij het opstarten, ook niet met alle zooi er wel in. Je hoor gewoon de koelers die gaan draaien. Dat is volgens mij allemaal normaal..

Helaas is de PC nu ook in de bios uitgevallen; iemand die me kan helpen:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan