Groot probleem, alle instellingen verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker228

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Beste forum leden,

Sindsdien ik net weer de pc opstarte, zijn al me bestanden verdwenen,
alles in mijn documenten is ook verdwenen,
mijn oude bureaublad achtergrond ook met alle
pictogrammen daarop. Kortom alles is dus weg,
behalve de stations en mappen, met daarin
programma,s en games.

Ik weet hierbij wel dat me moeder dit eerder deze dag per ongeluk heeft gedaan, maar
het ergste is dat ze niet weet hoe ze het heeft gedaan. Wat ik wel denk hoe het is
gedaan, is dat het via een upgrade via windows is gedaan, maar dat lijkt mijn dan
weer sterk, omdat je daar ook een windows cd bij ndig hebt en die heeft ze
beweert niet te gebruiken. Maar goed wat wel of niet is doet er verder niet
zo toe. Wat ik wel kan vinden is dat er bij C/mijn documents and settings/
een nieuwe map staat me als naam Beheerder1, terwijl er nog een andere
map was met daar gewoon als beheerder zonder 1. Ze heeft dus
hoogwaarschijnlijk toch een upgrade uitgevoerd.

Ik heb hierbij al verschillende dingen geprobeerd, zoals een systeemherstel,
maar die kan niets meer vinden. Wat kan ik dus nu weer doen om op mijn
oude account terug te komen waar alles opstond, want alle stations enz..
zijn nog wel aanwezig, alleen er is een andere windows map waar hij op
werkt, tenminste dit vermoed ik dan wel. Is er nog wat aan te doen om
dit terug te draaien naar gisteren of in ieder geval naar hoe hij was?

ALvast hartelijk bedankt

Laatst bewerkt:
Allereerst, waar zou ze naar ge-upgrade zijn? Windows Vista?

Verder, staat je 'oude' profielmap er nog? Dat kan ik niet helemaal duidelijk uit je verhaal opmaken. Zo ja, kan je daar in kijken? Daar staan dan waarschijnlijk alle bestanden die je zoekt, en heb je gewoon een nieuw profiel gemaakt/gehad/o.i.d.

Nee dat niet, hij staat gewoon nog op windows xp. Mijn oude profielmap met mijn
muziek en mijn documenten zie ik nog uiteindelijk wel staan in de oude
profielmap. Maar ik wil windows xp weer terug naar hoe het allemaal
stond, want nu heb ik ook een dubbele profielmap alles staat
nu door elkaar en ik wil het wel graag houden zoals het stond.

Staat er eigenlijk echt Beheerder1, of beheerder.1, oftewel met een punt er tussen.

En log je nog met je oude naam in?

Je kan ook alle data die in je oude profielmap staan, even opnieuw instellen in je nieuwe profiel, zoveel werk is dat meestal niet.
Ik durf niet te zeggen of je het gewoon van links naar rechts kan kopieëren, dat zal op eigen risico zijn dan

Er staat bij Beheerder.1, dus met een punt ertussen. en ik log eigenlijk nooit in,
hij start automatisch op, ik krijg het welkom scherm te zien en ik ben er
gelijk in. Maar zoals ik bij start zie log ik dus nog wel in met me oude naam.

Hij heeft een nieuw profiel gemaakt, er zal waarschijnlijk een fout in je oude profiel zitten. Dit krijg je meestal nadat je een kritieke fout hebt gehad.
Kijk even in de Miscrosoft Knowledge Base hoe dit het beste te verhelpen is, en hoe je het beste je oude profiel kan terugplaatsen.

Oke maar het is dus wel mogelijk om het weer terug te zetten?

Edit: Ik zit nu wel te zoeken in de Microsoft knowlegde base, maar ik zal totaal
niet weten welk artikel ik dan moet hebben.

Laatst bewerkt:
Stukje bij beetje is het met de hand terug te zetten ja. Voorals je Office instellingen, en achtergrond wil je waarschijnlijk graag terug hebben, en dat zijn dan ook de makkelijkste om terug te zetten.

Wat je ook nog even kan proberen is de map beheerder.1 renamen naar bijv. draxter, en dan even opnieuw inloggen, kijken wat hij dan doet.

Edit: Probleem is al opgelost, ik heb het via veilige modus weer goed weten te zetten, door daar op het administratie
account een een systeem herstel uit te voeren, waardoor alles weer terug werd gezet. Het probleem was dus enkel
dat het op het administrator account weer teruggezet kon worden en het administrator account kon
ik alleen terugvinden in veilige modus.

Maar goed... Bij deze is het probleem volledig opgelost en jij nog bedankt voor het helpen @Ezechiel007

Laatst bewerkt:
Ik heb een soortgelijk probleem..

Tijdje geleden wilde ik mijn account opstarten en kreeg een melding over een of andere fout op mijn account.. Mijn account meld zich wel gewoon aan, alleen zijn al mijn instellingen dan verdwenen. Hij start dan op alsof XP net is geïnstaleerd (Standaard XP achtergrond, pop-up's voor XP rondleidingen, XP beveiligingscentre start op etc.)
Als ik dan mijn documten open zijn al mijn documenten verdwenen, evenals mijn afbeeldingen en mijn muziek. Ik kan echter wel al mijn documenten vinden in C:/Documents and Settings. Telkens als ik mijn account opstart, hetzelfde liedje..
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan