groot probleem asus a8n-e

Status
Niet open voor verdere reacties.

djproffi

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Hallo allemaal,

ik zit hier echt met de gebakken peren. Donderdag was ik gewoon aan het internetten enzo, en opeens viel mijn scherm uit. Ik snapte er helemaal niks meer van.

Daarna heb ik mijn computer uitgezet, en wat getest enzo..maar telkens schakelt mn videokaart niet door (hoor geen piep tijdens het opstarten, en het lampje van mijn scherm word niet groen, maar blijft geel). Als ik dit zie concludeer ik het waarschijnlijk goed dat de oorzaak in mijn videokaart zit. dit is dus niet het geval! Ik heb heb namelijk meteen die avond een nieuwe videokaart besteld(oude wilde ik toch al graag vervangen) en die heb ik vandaag binnen gekregen. Kaart er netjes ingedaan, en met een grote hoop weer de startknop ingedrukt.. resultaat: niks..

nu denk ik dat mijn moederbord kapot is. ik heb hier al vaker problemen enzo mee gehad, dus het zal mij niet verbazen. maar ik wil echt graag weten of ik het probleem kan oplossen..of in ieder geval al vinden! want ik heb niet al te veel geld meer voor een nieuw mobo:o (en tja.. mobo vervangen = mobo+processor+geheugen :( )

weet ie mand misschien wat de oorzaak hiervan kan zijn? en hoe ik dit eventueel kan oplossen?Alle temperaturen hebben het altijd heel netjes gedaan enzo..en er waren bij mijn weten echt geen problemen. (systeem is helemaal stof vrij)

specs:

Asus a8n-e mobo
2x 512MB CL3.0 kingstone
2x 200 GB maxtor
1x geforce 6600GT 128mb (en de nieuwe kaart is een geforce xfx7600gt 256mb)
1x creative xf-i soundblaster pro
1x coolermaster 380W voeding

even tussendoor.

/offtopic

tweedehands zijn ook nog altijd mobo's te krijgen. check bijvb tweakers 'vraag en aanbod' en natuurlijk marktplaats :cool:
Zo ben ik ook aan een vervangende mobo gekomen.

Wellicht overbodige vraag, maar je monitor al op een andere pc geprobeerd

heb je toenvallig al een ander beeldscherm geprobeerd.
ik denk niet dat het met het beeldscherm te maken heeft maar je kan het altijd proberen.

en tja.. mobo vervangen = mobo+processor+geheugen
wat jij nu zegt is helemaal niet altijd waar. ligt eraan wat voor processor je hebt.

neem je een mobo wat hetzelfde ondersteunt dan zijn er geen extra kosten.

en dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1159908 komt dat met jou probleem overeen of niet?

scherm verwisselen is al gedaan. het scherm is gewoon nog goed.

ik heb een amd athlon 3200+ s939 boxed erin zitten.

Als ik een nieuw moederbprd haal, is de processor dan enigzins makkelijk over te plaatsen?

weet iemand misschien wat de oorzaak kan zijn van dit vervelende probleem?

doet de computer nog iets of helemaal niets meer?

laatst had iemand die ik ken dit namelijk ook (pc deed niks meer) en daar was de processor karpot, dit kan je beter even zeker weten dat de processor nog goed is

doet de computer nog iets of helemaal niets meer?

als ik hem opstart (de knop induw) maakt hij het begin luid van wat hij altijd doet. maar zodra hij zn bios laat of iets (en je igenlijk een piep moet horen) doet hij hélemaal niks..

In plaats van dadelijk over nieuw mobo of defecte procesoor te beginnen, laten we eerst eens kijken naar de voeding of die nog ok is? Als je over een multimeter beschikt, kan je al de spanningen even meten. Zo niet kan je misschien even een voeding lenen van iemand en even proberen.

het begin klopt wel 100% met wat er aan de hand is met die van mij.

ofterwijl: ik heb een nieuw moederbord nodig:(

allemaal heel erg bedankt! ik heb alleen een vraagje. zou ik met het volgende moederbord goed uit de voeten komen?

Asus A8N32-SLI Deluxe

en ik ben dan van plan mijn processor over te plaatsen.. moet ik dan zo'n nieuw plavelletje ergens vandaan halen, en van die pasta? zo ja.. waar kan ik die het beste halen?:o

In plaats van dadelijk over nieuw mobo of defecte procesoor te beginnen, laten we eerst eens kijken naar de voeding of die nog ok is? Als je over een multimeter beschikt, kan je al de spanningen even meten. Zo niet kan je misschien even een voeding lenen van iemand en even proberen.

de voeding werkt helemaal oke. ik heb hem net even over geplaatst in een andere pc, en daar deed hij het ook helemaal goed. (ik verwachtte al niet dat hij kapot zou zijn na 2 maanden..)

Het is nu een tijdje geleden, en om dit onderwerp op te lossen zal ik even duidelijk zeggen wat ik er aan heb gedaan.

Ik heb een nieuw moederbord gekocht, en dit bleek te helpen. Ik had al een nieuwe videokaart gekocht, maar dit was achteraf niet nodig.

Bedankt allemaal voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan