Groot probleem - crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmielC

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Hopelijk kan iemand mij helpen..

Ik heb een 'Acer Aspire T135-T97Z', en die is net vastgelopen.. 2 partities (belangrijkste op d).. Opstarten in veilige modus lukt niet meer..

Probleem: ik heb geen recovery-disc bijgeleverd gekregen, en ook geen herstel-cd gemaakt. Wat moet ik doen?

Ik heb ook een laptop van Asus.. daarbij wel Recovery-discs.. zou ik die ook voor de Acer kunnen gebruiken, of gaat het dan mis? Via die disc heb ik net al het msdos-scherm gebruikt, maar via dat scherm lukt het niet om mijn bestanden naar een externe harde schijf over te zetten..

Help!

Laatst bewerkt:
Je hebt een vastgelopen Acer en je wilt recoveren met Acer-recovery op je Asus, sorry, maar ik begrijp 'm niet helemaal:confused:

Wat is er vastgelopen, de HD of..?

Recovery Asus gebruiken voor Acer..

Sorry, ik begin er wat halfgaar door te raken.. ik had ze verwisseld..

Recovery van Asus gebruiken voor Acer.. is dat mogelijk?

Je hebt een vastgelopen Acer en je wilt recoveren met Acer-recovery op je Asus, sorry, maar ik begrijp 'm niet helemaal:confused:

Wat is er vastgelopen, de HD of..?

Ja Speedlimit.. ik was de vastloper.. ik geef het toe, maar kun je me alsnog uit de brand helpen?

Beter niet doen, is van een andere comp, geeft sowieso veel problemen.

Als je de HD in een andere laptop of aan een andere comp kunt hangen kun je misschien je data nog redden.

Wat is er volgens jou vastgelopen?

Ja, wat er precies is vastgelopen is lastig te zeggen.. Vanmiddag liep de pc vast, heb ik em uitgedrukt en toen startte hij niet meer op.. ik krijg nog wel het Asus-logo en vervolgens WindowsXP-logo.. en dan een scherm waarop staat dat het niet lukt om normaal te starten met de verschillende opties: Normaal starten, Veilige modus enz.. lukt allemaal niet..

Wat ik zo lees lijkt de HD nog in orde....

Waarschijnlijk is je MBR tijdens vastlopen beschadigd.

Neem aan dat je XP draaide, probeer een XP-schijf te lenen van iemand en start dan je pc op vanaf cd-rom en kies de optie herstellen. (als je Vista hebt moet je natuurlijk even een Vista-schijf regelen):D

Succes!

Laatst bewerkt:
Bedankt! Ga ik dat proberen! Misschien is het probleem dan nog niet eens zo groot.. Blij dat ik nog niet alles eraf heb gegooid..

Acer recover

Als je tijdens opstarten ALT+F10 (kan ook F6) zijn, kom je bij Acer in recovery modus.
Gewoon bevestigen en hij wordt helemaal opnieuw geinstalleerd met fabrieksinstelling.

Je D: partitie blijft ongeschonden. Maak gelijk je recovery cd/dvd's aan als je pc klaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan