Groot probleem, groot raadsel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tealfox

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
Ik heb een groot probleem en ik hoop zo graag dat jullie mij ermee kunnen helpen, er hangt namelijk erg veel van af.

Ik heb windows XP op mijn Imac intel. Tot nu toe werkte windows al jaren goed zonder enige fouten. Ik heb reeds een virus op mijn computer gekregen en verwijderd, maar kreeg daarna een raar probleem. Als mij computer opstarte liep hij volledig vast bij het laden van de programma's en processen.

Ik heb hem in veilige modus opgestart, en toen deed hij het wel goed. Ik heb mijn Norman, een grote schijfscan gedaan en alle virussen, (het waren er 4, die gewoon eerst nooit herkent waren) ook verwijderd.

Als ik nu de computer op start loopt hij al vast voordat hij het inlogvenster heeft geladen, en in veilige modus kom hij ook al niet verder dan dat knipperende "_" (lage streepje) die hij bij het opstarten laat zien. ik krijg dan het bekende blauwe scherm met witte letters. Wat moet ik doen?? mijn gehele portfolio en muziek collectie staat op windows!

Laatst bewerkt:
Als je een blauw scherm krijgt staat er altijd een foutcode zoals in deze afbeelding:
bsod_big.gif

De bestandsnaam hoeft er niet altijd te staan.

Wat is deze fout code?

Als je een blauw scherm krijgt staat er altijd een foutcode zoals in deze afbeelding:
bsod_big.gif

De bestandsnaam hoeft er niet altijd te staan.

Wat is deze fout code?

Ten eerste gaat het blauwe scherm zo snel dat ik het niet echt kan lezen, ten 2e is het vrij onmogelijk er een screenshot van te maken om de reden dat 1: Windows nog niet eens geladen is 2: als je een screenshot maakt er niks aan hebt omdat je pc daarna gecrashed is en je je screen niet op kan slaan.

Al vraag ik me af hoe jij aan die mooie screenshot komt. ik ruik een extern capture aparaat. :D

Laatst bewerkt:
Het ik gewoon van google:D

Als het blauwe scherm zo snel weg gaat.

Moet je tijdens het opstarten op f8 drukken.

En dan kiezen voor: De computer automatisch opnieuw opstarten na systeemcrash uitschakelen.

Ik zou het simpel houden :

Benader de Windows partitie vanuit de finder in Mac en kopier al de bestanden naar je Mac partitie. Installeer nu Windows opnieuw en kopier de bestanden terug naar de Windows partitie.

Dit gaat je veel tijd en moeite besparen. Het virus heeft namelijk ernstige schade aangebracht zo te lezen aan je eerste post. Het beste is gewoon een back-up en herinstallatie van Windows:thumb:

het is handiger om eerst te weten wat de foutmelding is

wat betreft het feit dat het blauwe scherm snel weg gaat kan je het volgende proberen

Klik met de rechtermuisknop op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt in plaats van een zwart scherm en een opstartende PC. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

laat ons even weten indien het gelukt is wat het blauwe scherm je verteld

Ik zou het simpel houden :

Benader de Windows partitie vanuit de finder in Mac en kopier al de bestanden naar je Mac partitie. Installeer nu Windows opnieuw en kopier de bestanden terug naar de Windows partitie.

Dit gaat je veel tijd en moeite besparen. Het virus heeft namelijk ernstige schade aangebracht zo te lezen aan je eerste post. Het beste is gewoon een back-up en herinstallatie van Windows:thumb:

Problem is, nu komt het gekke. Sommige mappen die in mijn windows partitie staan laat hij niet zien in mac. Heel raar, Toen mijn windows het nog een beetje deed kwam ik erachter dat mappen die op mijn bureaublad stonden in windows niet zichtbaar waren via mac, net alsof mac de mappen nog niet kon zijn omdat het een oude situatie was van mijn windows die hij liet zien.

het is handiger om eerst te weten wat de foutmelding is

wat betreft het feit dat het blauwe scherm snel weg gaat kan je het volgende proberen

Klik met de rechtermuisknop op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt in plaats van een zwart scherm en een opstartende PC. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

laat ons even weten indien het gelukt is wat het blauwe scherm je verteld

Hij start windows niet op remember? hij loopt vast voordat ie windows geladen heeft.

probeer dit:

Het ik gewoon van google:D

Als het blauwe scherm zo snel weg gaat.

Moet je tijdens het opstarten op f8 drukken.

En dan kiezen voor: De computer automatisch opnieuw opstarten na systeemcrash uitschakelen.

Ook geprobeerd, ik heb de optie geselecteerd maar hij gooit hem net zo hard eruit als eerst, ik heb geprobeerd er een filmpje van te maken, van dat blauwe scherm met mijn camera, maar voordat mijn camera het beeld een beetje aangepast heeft voor een helder opname beeld is het blauwe scherm alweer weg.

Het is echt ongelovelijk dat ik de foutmelding niet ens kan achterhalen omdat ie te snel gaat.

Download Bart's pe daarmee kan je met een windows cd een dvd maken.

Dit is een mini windows op een cd waarmee je de hardeschijf kan benaderen en back-ups maken van je gegevens.

Download Bart's pe daarmee kan je met een windows cd een dvd maken.

Dit is een mini windows op een cd waarmee je de hardeschijf kan benaderen en back-ups maken van je gegevens.

ik snap het niet, hoe wil ik dat bartPE installeren als ik windows niet op kan starten? via mac kan ik het niet installeren, het is een windows toepassing.

Kan iemand me er met een duidelijke tutorial doorheen loodsen, ik ben zo slecht met pc's.

Heeel erg bedankt!

jawel, maar ehh volgensmij kan je een programma niet op een cd installeren :confused:

oh wacht ik moet hem installeren en bepaalde files op de cd doen?

Het egen wat je nodig hebt is: Een andere pc (maakt niet uit welke) met een brander.

een lege cd.

Een plugin van een back up prg bv driveilage XML

en de PEBuilder.

Het egen wat je nodig hebt is: Een andere pc (maakt niet uit welke) met een brander.

een lege cd.

Een plugin van een back up prg bv driveilage XML

en de PEBuilder.

en dan? dan brand ik die 3 op cd, start mijn pc op die kapot is en stop de cd erin en mijn computer installeerd die Windows PE automatisch vanuit dos ofzo?

ik kan het me niet voorstellen. ik heb echt hulp nodig. stapsgewijs...

Ik ben diegene die het mij kan uitleggen echt heel dankbaar. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan