Groot probleem, help!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 23863
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 23863

Ik weet niet of ik in het goede forumgedeelte zit met mijn vraag maar ik stel hem toch maar even hier.

Mijn probleem is:

Ik heb een andere computer en die ging ik formatteren maar ik kon niet in de bios komen, dus hebben we de harde schrijf eruit gehaald en in een andere computer gezet om Win 98 erop te zetten.
Dit ging goed maar nu we de gewone harde schrijf er weer op aangesloten hadden stond er bij het opstarten van de computer:
NTLDR is missing

Nu probeer ik Windows te repareren maar hij vraagt dan om een Administrator Wachtwoord.
Wat is dit precies voor Wachtwoord?

Groetjes,

Marieke
mvdvelde5@hotmail.com

Dat zal helaas voor jouw niet gaan,je kunt windows niet in een pc installeren en daarna weer in een andere hangen en verwachten dat het draait.
Dus je moet het in de pc waar je wilt installeren daar zul je het toch moeten doen.

Maar Win 98 draait nu wel op die andere pc.
Ik kon in geen mogelijkheid in de bios komen en iemand raadde me aan om de harde schrijf in een andere pc te zetten en dan windows erop te zetten.
Overigens werkt Win 98 niet perfect nee....

Maar ik zit dus nu met het probleem dat ik niet meer in de pc kom. Ik moet eerst mijn administrator wachtwoord weten, is dit een wachtwoord dat onbekend is of is het een wachtwoord dat weleens gebruikt wordt?

Of zijn er andere mogelijkheden om weer in Windows te komen nu ik de NTLDR file mis....

gr. marieke

Hoi ,

Ik denk dat je toch opnieuw moet beginnen.
Je zal toch eerst in de bios moeten komen om floppy op first boot tezetten of staat deze als first boot?

Gr, Modag

Met deze computer kom ik WEL in de bios.
De computer met dit probleem is de computer waar ik de andere harde schrijf in heb gezet zodat ik win 98 erop kon zetten.

Als ik de computer opstart zie je ook 1 sec. het win 98 logo in beeld terwijl op de computer Win xp staat.

Gr. Marieke

Hoi ,
Sorry maar ik begin het spoor een beetje bijster te raken.
Zou je de pc's kunnen benoemen met de daarbij behorende probleem ,ligt aan mij hoor.

gr, Modag

Beschrijf eens warom je niet in de bios kunt komen zit er een wachtwoord in toevallig?

Oke:

PC 1: Acer computer, heel oud ding, deze computer ging ik formatteren maar ik kwam vervolgens niet meer in de bios dus ik kon niet verder.

PC2: Pentium 3, Windows xp, (kan hier wel in de bios)

De harde schrijf van Pc 1 deed ik in Pc 2, omdat ik daar wel in de bios kon en dan zou ik win 98 erop kunnen zetten dacht ik....Toen heb ik de harde schrijf weer in Pc 1 gedaan en daar staat nu Win98 op, werkt niet helemaal goed maar het probleem ligt nu aan PC2.

Sinds ik er dus een andere harde schrijf ingedaan heb krijg ik de melding: NTLDR is missing
Dus mijn vraag is: Wat moet ik nu doen?

Ik heb al wat info gezocht via google en ik las dat je met de Win XP cdrom Windows kunt herstellen/repareren.
Dit heb ik geprobeerd maar dan vraagt hij om een Administrator Wachtwoord.
En daar kom ik dus niet verder...

Ik hoop dat jullie het nu snappen....

Groet,

Marieke!

Doe de cd van win xp erin en start op via ctrl- alt- delete

Start op via de XP cd-rom
Ga met R naar de restore functie.
Kies de installatie van windows meestal C:\windows

Geef dan de volgende DOS opdrachten in :

CD .. (om te wisselen naar c:\)
Dir
Copy D (= cd rom drive):\I386\NTLDR
Copy D:\I386\NTdetect.com
(Nogmaals) dir om te bevestigen dat de bestanden zijn gekopieerd.

EXIT en heropstarten

Na "Kies de installatie van windows" moet ik een Administrator Wachtwoord invoeren anders kom ik niet verder.

gr. marieke

Marieke het is heel eenvoudig.

Je pc1 waar je eerst die HD erin had gehangen van de pc2 die je wilde formateren geeft nu de foutmelding van NTLDR.
met zijn eigen HD er weer in... correct?

Dat komt dus nu door een fout in de boot.ini

Als een machine niet meer boot door een fout in boot.ini en je kunt niet bij het bestand komen dan kun je het volgende doen:

Formateer een flop op een andere NT bak en kopieer daar de volgende bestanden op vanaf c:

boot.ini (zonodig aanpassen), ntldr.exe en ntdetect.com.

Meestal is alleen die ntldr.exe al voldoende. Die zet je dus weer netjes terug op de C: waar hij hoort te staan. Daarna zal je pc wel weer gewoon opstarten.

Geplaatst door Mariekevd
Na "Kies de installatie van windows" moet ik een Administrator Wachtwoord invoeren anders kom ik niet verder.

Als je die pc gewoon wilt opstarten kom je toch in een dosscherm dat eindigt met de mededeling dat NTLDR is missing.

Volgens mij kan je vandaaruit naar A: en dan kopieer je die bestanden die je van een andere pc hebt gehaald voor mijn part van pc1 die wel (al is het niet helemaal soepel) loopt.

Ik geloof dat die bestanden in C;\windows\i386 moeten staan.

grt.

martin

Ik ben blij!!!
Hij doet het, althans met dat flopppy startte hij goed op!

Maar ik neem aan dat ik die 3 bestanden nu in de Windows map moet zetten.
Maar waar precies? Want uit de map waar ik ze uit gekopierd heb, die map staat niet op die andere pc.

Alvast heeeeeel erg bedankt!

Gr. marieke

Geplaatst door Mariekevd

Maar waar precies? Want uit de map waar ik ze uit gekopierd heb, die map staat niet op die andere pc.

Gr. marieke

hmmm. ik weet niet zoveel van win98. Bij xp staan ze in de
map C:\windows\i386

Maar als hij nu wel opstat kan je dan met win98 niet net als bij xp gewoon windows repareren doen?

Hoi,

Op de PC staat Windows Xp.
Ik had het bestand Boot.ini uit de map "PSS" en ntldr en ntdetect uit de ServicePackFiles i386, maar op de andere pc zie ik die mappen niet staan. (dat is een engelse versie)

Ik ga nu even proberen Windows te repareren

ik heb even de zoekfunctie van mijn pc gebruikt (ook een xp bak)

Ik heb de bestanden twee keer gevonden

C:\windows\i386
C:\windows\servicepackfiles\i386

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan