groot probleem HS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, als je in dos staat bij de Aprompt
typ je format c: en bevestig dat als dat gevraagd wordt.

Als je opstart met een w98 diskette dan vraagt ie of je met cdrom ondersteuning wilt opstarten. zorg dat je een w98 disk hebt of download er een van bootdisk.com.

Dan kan je namelijk vanuit dos naar de cdromspeler en setup kiezen op de windows cd.

H
 
Het is gelukt met format c:, na het formateren heeft hij een volume serial number toegekent. Nu staat er D:\>
Hoe moet het nu verder om w98 te instaleren vanaf cdrom.
De HS en cdrom zijn wel aangesloten op één en de zelfde kabel, kan niet anders.
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet met de diskette opstarten met CDrom-ondersteuning? In dat geval doe je gewoon de Win98-CD in de speler en start je setup vanaf de CD.

Groetjes,
Bennie
 
Via deze site www.madboot.com

De opstartflop die je daar kunt downloaden maakt het mischien wat makkelijker. Heb hem zelf uitgeprobeerd en hier werkt hij perfect.

succes
 
Met de opstart diskette kom ik direkt in dos terecht.
Na het formateren staat er D:\>
Hoe kan ik nu verder?
 
Is D je harde schijf, of je CD-speler?

Groetjes,
Bennie
 
In de bios staat de schijf herkent als C, dus ik vermoed dat de cdrom D is.
 
Als je de directory opvraagt bij d [commando dir]
dan kan je zien wat daar staat. Als dit de cdrom blijkt dan moet je setup zien staan.
 
bij command dir heeft hij : microsoft windows 98
copyright microsoft corp 81-89
 
Typ in:

D:\setup

Wel de CD in de speler doen:)

Groetjes,
Bennie
 
Op de pc staat D> daar heb ik dan D:\setup bij ingevuld en nu verschijnt er "bad command or file name"
 
Staat er geen setup.exe op D?

Groetjes,
Bennie
 
probeer eens:
"cd win98"
en daarna "setup"

alletwee zonder de aanhalingstekens.
 
Via madboot lukt het wel, maar als de bestanden zijn gecopieerd moet de pc heropstarten. Als hij is opgestart verschijnt er "system board device resource conflict"
Press F1 for setup, esc to boot.
Druk ik op F1 kom ik in de bios, druk ik op esc kan ik volledig herbeginnen. Wat moet ik doen zodat hij volledig opstart van zijn eigen?
 
Haal alle kaarten eruit (modem, netwerkkaart, etc.) en installeer Win98 op een zo'n kaal mogelijk systeem.

Groetjes,
Bennie
 
De kaarten in de pc werken dus niet fijn samen. Zoals bennie al zegt alles deruit behalve het hoognodige. Dus de videokaart is in principe alles wat erin blijft. Dan win98 opnieuw installeren zodat je een schone installatie hebt zonder de conflict drivers.

Als win98 dan draaid , 1 voor 1 de kaarten terug zetten. Schrijf eventueel de informatie die je vind op de kaarten op. Of gebruik een progje als aida32 om te zien welke drivers je nodig hebt. http://www.aida32.hu/aida32.php

Dan bij elke kaart ook de juiste driver installeren alvorens de volgende kaart te plaatsen. Krijg je dan dezelfde fout dan is dus de laatste kaart die je geplaatst hebt de boosdoener. Probeer die kaart dan eens in een ander slot.

succes
 
weet er soms iemand waar ik de bios " Trident TVGA bios C4.4 (02) kan terug vinden?
 
alleen de videokaart, het muis en toetsenbord waren nog aangesloten op de pc. Heb dan windows geïnstaleerd, na het opstarten komt er nog altijd op " system board device resource conflict" press F1 for setup, esc to boot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan