Groot probleem met iertutil.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

suneary

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Hallo, ik ben hier net nieuw en ik heb me eigenlijk geregistreerd, alleen zodat ik een beetje hulp kan krijgen, want ik ben echt ten einde raad.

Een vriend van mij zei dat het geen kwaad kon als ik IE zou verwijderen, en nu heb ik dat dus gedaan (want ik gebruik toch meestal FF), alleen sindsdien krijg ik verschillende malen foutberichten dat ordinaal 56 mist in iertutil.dll. Ik ben totaal geen digibeet, maar ik heb geen flauw idee wat ik hier aan moet doen, en alle dingen die ik op internet lees, lijken ook niets uit te maken.

Daarnaast wordt dit probleem er niet simpeler op gemaakt, aangezien ik niets kan downloaden. Elke keer als ik iets probeer te downloaden krijg ik te zien dat de download is geblokkeerd wegens mijn beleid voor beveiligingszones. Dit kan ik blijkbaar veranderen door naar Internetopties te gaan, maar dat doet-ie dus niet. Verschillende pogingen om IE te installeren lukken ook niet (hij opent geen setups, winzip etc.)

Ik ben echt ten einde raad. Windows opnieuw installeren lijkt ook geen optie, want de versie die ik op cd heb is ouder dan die ik op de pc heb staan, waardoor ik eerst meldingen krijg dat die ordinaal dus mist, en daarna dat ik een oudere versie installeer.

Help!? :(

Helaas, dat lukte ook niet.
Nog meer suggesties?
Ik kan ook helemaal niets downloaden of installeren, dat maakt het ook niet makkelijker.

Laatst bewerkt:
Kan je niet via iemand anders die iertull.dll downloaden en dan op je pc installeren?

In deze thread http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=304392 #3 staat hoogstwaarschijnlijk de oplossing.Kopiëren naar C:\Windows\System32 (dat stond n.l. verkeerd in de thread) via de link alleen de dll downloaden en niet laten "scannen"
N.B.
Je hoeft IE niet te deïnstalleren als je 'n andere browser installeert en het is ook niet aan te raden!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de suggesties.
Het lukte gister allemaal niet meer, en ik zag geen andere optie dan dat ik Windows maar opnieuw moest installeren. Eerst nog een poging om hem te 'repareren', maar ook dat lukte niet, want hij vroeg naar gegevens die ik niet wist. Computer geformatteerd, Windows geinstalleerd, problemen met installatie SP1 etc, maar voor de rest lijkt alles weer normaal. Vraag opgelost, dan maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan