Groot probleem na updaten drivers AMD

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikB26

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2016
Berichten
2
Beste,

Ik probeerde mijn drivers voor mijn AMD videokaart te updaten. Na herstarten kreeg ik "het blauwe scherm des doods", beter bekend als het bsod scherm te zien. Probleem: iets met mijn atikmdag.sys bestand. Nu heb ik heel veel gezocht op internet en een mogelijke oplossing gevonden, alleen hiervoor moet ik wel in mijn PC komen! (op bureaublad dus en bij mijn bestanden). Echter kan ik dit niet, want ik kom telkens terug bij het bsod scherm en dan herstart hij weer.

Nu weet ik van de Veilige Modus waarin ik mijn PC kan opstarten. Op mijn computer is dat met F8, alleen dit keer krijg ik helemaal geen optie om in veilige modus te starten te zien! (alleen Opstartherstel starten en Windows Normaals starten).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Groeten,
Erik

P.S.: Een ding is zeker, ik ga sowieso overstappen op NVIDEA.
 
Hallo Erik,
Mogelijk had je niet de volledige rechten toen je de driver installeerde. Of de bestanden zijn niet goed uitgepakt. In het laatste geval een andere/oudere driver of stuurprogramma gebruiken en liever niet elke dag de nieuwste drivers zoeken, bijvoorbeeld met Windows Update of hulpprogramma's. Tekortkomingen zijn er voor anderen om te ontdekken.

Ik zou dan gaan voor Opstartherstel.
Daarna vanuit Windows ofwel een systeemherstelpunt kiezen of alsnog veilige modus via Start > Uitvoeren > opdracht "msconfig" en een afvinkje bij Veilige Modus.
Staat PCI in de BIOS als voorkeur of On Board Chipset?
Het bestand staat hier: C:\Windows\system32\drivers\atikmdag.sys
 
Vraag mij af waarom je de drivers wilde updaten, nieuwe voegen echt niets toe aan bestaande hardware, ze doen het of ze doen het niet zoals nu.

En ze maken ook goede grafische kaarten......

Met de systeemherstel schijf (die zelden wordt gemaakt vreemd genoeg) of installatie DVD opstarten en idd een systeemherstel uitvoeren.
 
Hoi,
Kijk onder apparaatbeheer>beeldschermadapters>eigeschappen>stuurprogramma of je naar het vorig stuurprogramma terug kunt.
 
Het is gelukt, hoor! Bedankt voor de tips!


Vraag mij af waarom je de drivers wilde updaten, nieuwe voegen echt niets toe aan bestaande hardware, ze doen het of ze doen het niet zoals nu.

De nieuwste spellen vereisen nieuwe drivers. Anders krijg je slechte prestaties, of wil het (zoals in mijn geval) niet opstarten en geeft het de melding om te updaten).

En ze maken ook goede grafische kaarten......

Dat zal wel. Qua kwaliteit van de kaarten zelfs doen ze op sommige vlakken maar weinig onder NVIDEA. Alleen, omdat AMD zijn producten goedkoper aanbied, schort het aan support. Het BSOD scherm is een bekend probleem bij AMD, maar ze hebben nauwelijks tot geen patches uitgebracht of iets dergelijks.

(...)liever niet elke dag de nieuwste drivers zoeken, bijvoorbeeld met Windows Update of hulpprogramma's. Tekortkomingen zijn er voor anderen om te ontdekken.

Dat doe ik ook niet, maar af en toe moet je wel een beetje bij de tijd blijven, hè. Eens in de zoveel tijd ff updaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan