groot probleem! please help

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenrose

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Beste allemaal,

Graag wat hulp.

In hotmail opende ik een mailtje. Het mailtje kon ik gewoon openen. Ik wilde de bijlage openen: paalwerpenunruhsesd.asf.

Nadat ik deze opende, kreeg ik een blauw scherm in beeld (weet helaas niet wat er op stond. hexadecimale codes)

Ik heb windows xp professional engels. Norton Antivirus 2004 engels en zonealarm.
Het mailtje was aan meerdere mensen gestuurd en die hadden geen problemen.

Toen ik mijn pc opnieuw opstartte was mijn 19'' tft scherm teruggezet in 4 kleuren 800 bij 600. Alles was heel groot.
Bij apparaat beheer stond alles in orde. Geen gele vraagtekens of uitroep tekens.

Nadat ik mijn videokaart geupdate had, werkte mijn beeldscherm weer goed.

Ik dacht dat alles opgelost was, maar later bleek dat mijn zip drive, cr-rw en cdrom drive niet meer werken.

Ze staan wel gewoon bij deze computer. Bij apparaat beheer staan geen fouten. Maar wanneer ik een cd erin doe en dubbelklik op de cdrom dan zegt de pc:

Plaats een cd (terwijl er 1 inzit) of ik kan wel dubbelklikken maar er komen 0 mappen en bestanden in beeld.

De eerste dag was mijn pc ook enorm traag. Nu lijkt de snelheid weer normaal. Ook via mcafee online heb ik gescand, via housecall en ik heb op trojans gescant maar kan niets vinden.

WIE KAN ME HELPEN OM ME HARDWARE WEER GOED WERKEND TE KRIJGEN EN WIE WEET HOE DIT GEKOMEN IS??????

ASF is een Flash bestandje en ik denk dat het beeld wat je zag een flash filmpje was.
Heb je het bestand nog want ik ben wel geintereseerd wat het doet, dan weten we namelijk ook zeker dat het daarin zit!

Heb je al even windows update geprobeerd?
En de drivers van je videokaart opnieuw geinstalleerd?

Een relatief simpele oplossing zou kunnen zijn om van de niet herkende hardware in apparaatbeheer de "installatie ongedaan te maken" en daarna de pc opnieuw op te starten.

De apparaten worden opnieuw gedetecteerd en mogelijk is je probleem dan gelijk verholpen. Welke Windowsversie heb je eigenlijk ?

Als je XP hebt, kun je nog overwegen om systeemherstel uit te voeren naar een dag VOOR het openen van die mail(bijlage).

Systeem herstel heb ik gedaan. Dat maakte niets uit.

Het beeld was een blauw foutmeldings scherm van xp. Dus niet de flash film.

Ik zal het bestandje mailen. Wat is je email adres?

Ik heb net de installatie van de driver van mijn cd rom ongedaan gemaakt (uninstall).

XP herkende het netjes en alles werd opnieuw geinstalleerd.

HET MOCHT NIET BATEN.

Ik kon dubbel klikken op de cd rom schijf maar ik kreeg een lege map in beeld. Wanneer ik dezelfde cd rom met data open op de lap top dan krijg ik wel mappen in beeld.

Met die google link komen we ook niet verder helaas.

Heeft iemand een idee??

In dat geval moet ik even passen. Eventueel ingezet geld van mij zet ik nu toch op virussen........... ? (ondanks het scannen)

Opgelost!
Na een handmatige update van Norton Antivirus 2004 pro en een scan werd een nieuwe variant van het netsky virus gevonden in de windows map.

Toen dit verwijderd was werkte de cd-rom etc. weer perfect.

Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan