groot probleem win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen1979

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2005
Hallo mensen

ik heb een probleem op mijn pc had ik twee versies van xp draaien home en prof
op schijf c draaide home en op g prof omdat ik home nooit gebruikte heb ik de c schijf geformateerd zodat ik van het irritante opstartschem af was (dacht ik) maar nu start de pc niet meer op
ikheb inmiddels win xp prof er opnieuw opgezet op de oude c schijf maar ik wil graag alleen de g schijf gebruiken want daar draaide alles goed

nu mijn vraag of de windows versie op de g schijf nog te redde is

aanvulling : in het opstartschem wat ik telkens kreeg stond de goede versie bovenaan

groetjes jeroen

en alvast een goede jaar wisseling

Laatst bewerkt:
Probeer misschien XP pro er gewoon opnieuw overheen te installeren op station g, zonder te formateren.
Ik vraag me eigenlijk wel af waarom je na die installatie van XP pro op je c niet verder van je c werkt. Na een format zal dat even goed werken hoor.
Je doet natuurlijk zelf wat denkt dat best is , jou pc, dus jij kiest hé. ;)

Greetz : Jer:cool:en.

Bij het formateren van je C-schijf ben je het bestand boot.ini verloren, dat altijd op de C staat. Daardoor wist je computer niet meer waar hij het besturingssysteem kon vinden.

JeroenE zei:
Probeer misschien XP pro er gewoon opnieuw overheen te installeren op station g, zonder te formateren.
Ik vraag me eigenlijk wel af waarom je na die installatie van XP pro op je c niet verder van je c werkt. Na een format zal dat even goed werken hoor.
Je doet natuurlijk zelf wat denkt dat best is , jou pc, dus jij kiest hé. ;)

Greetz : Jer:cool:en.

omdat ik geen backup heb van bv outlook enz daarom wil ik graag g redde kan ik geen boot.ini maken dat ik weer een opstart scherm krijg kan ik starten vanaf g een backup maken en alles opnieuw opzetten gewoon vanaf c ?

Vertel eens duidelijk wat je nu eigenlijk gedaan hebt?
Volgens mij heb je je c leeggemaakt met format.
Daarna opnieuw winxp geïnstalleerd op c.
Waar staan nu je andere programma's op? c of g?
Wat staat er op g?
Waar stond of staat outlook op of van welke schijf werk je met outlook?
Wat werkt er nu nog?

Start op met je XP cd, ga naar repair, en in je "dos" scherm bootcfg /rebuild intoetsen, als het goed gaat worden alle windows installaties gezien en kun je ze toevoegen.

Of die van G: kopieëren naar C: , als je een andere comp tot je beschikking hebt.

ik heb windows opnieuw geinstalleerd over de oude heen op g: ik ben nu outlook aan het installeren en daar na op zoek naar de oude outlook.pst bestand en die over de nieuwe heen zetten als het goed is werkt outlook dan weer ?

beetje dom zeg maar omzo de c schijf te formatteren maar goed kom er wel weer uit denk ik

weet iemand hoe het oude adressen bestand heet zodat ik die ook over de nieuwe heen kan zetten

bedankt alvast

jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan