GROOT probleem....

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauldaal

Banned
Lid geworden
4 mei 2001
Hallo, ik denk niet dat er iemand is die hier een oplossing voor weet maar ik probeer het maar toch; ik heb last van virussen gehad waarom een virus met 32 in de naam (volgens mij klez32 ofzo) deze heb ik geprobeerd te verwijderen met een gedownload anti virus programma (AVG6) is niet echt gelukt, volgens mij zitten er nu meer virussen op mn pc, maar het probleem is nu dus dat GEEN EEN programma meer kan openen, behalve mn internetbrowser.....RNAAP en EXPLORER zijn de enige programma's die draaien, systray dus ook niet, denk dat de enige mogelijk formatteren is?????

Voer eerst een online virusscan uit (=gratis) bij bvb, zoals hierboven reeds gezegd, housecall. Als dit gedaan is, meldt dan effe wat het resultaat is. Weet ook eens te zeggen welk OS je gebruikt. Indien xp kan je nadat de virussen eraf zijn, misschien terug gaan naar een vorig herstelpunt...

housecall feliciteert me met het 'feit' dat er geen virussen zijn aangetroffen....werk onder windows 98 final edition

Alvorens verder te gaan wens ik je toch eerst aan te raden zoveel mogelijk nog te backuppen van wat je nog nodig hebt, zoals documenten, enz...
Kan je bvb nog in veilige modus starten? Miscchien kan je zo nog een en andere backuppen alvorens alles stuk is...

whooo backuppen gaat weer een beetje te ver voor mij.....zal proberen in de veilige modus programma's te starten...wat en hoe bedoel je (met) backuppen?

pauldaal,

Je had waarschijnlijk het W32.Sircam.Worm@mm virus of het W32.Yaha virus. Die zijn verwijderd nu, maar je registry in nog steeds niet gerepareerd van de schade die het virus aangebracht heeft.
Doe dit: Run de sircam verwijder tool in de veilige modus. Die hersteld je registry weer van zowel het sircam alswel het Yaha virus.
Je komt in de veilige modus door op F8 te tikken bij het opstarten van de pc.
De tool moet dan eerst worden gedownload in normale modus vanaf hier:
http://www.sarc.com/avcenter/FixSirc.com

Na het runnen van de tool is alles weer in orde.

Laatst bewerkt:
Hoi,

probeer eens wat Saldos je voorsteld.
Met backuppen bedoel ik gewoon dat je beter effe alle documenten die je wenst te behouden op een diskette of cd-rom zet. Je weet maar nooit...

Mijn ervaring is, dat je er toch niet van af komt.
heb ook van alles gerobeerd maar achteraf heeft een schone install toch het beste geholpen. en daar bedoel ik mee , er is meestal meer schade toegebracht dan dat je in eerste instantie denkt

gr. berry

Geplaatst door berryherry
Mijn ervaring is, dat je er toch niet van af komt.
heb ook van alles gerobeerd maar achteraf heeft een schone install toch het beste geholpen. en daar bedoel ik mee , er is meestal meer schade toegebracht dan dat je in eerste instantie denkt

gr. berry

berryherry,
Het probleem is al opgelost hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan