groot probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvham
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
telkens slaat mijn pc vast en dan start ie prompt opnieuw op. erg naar (zeg maar *****) sorry maar ik kon het niet laten.

als ik soms 5 minuten bezig ben dan slaat ie vast of wel eens na een half uur. Meestal als ik met internet bezig ben. Hij loopt dan meestal vast op een website. Als hij dan vastloopt start ie meteen opnieuw op. Het is voor mij een raadsel. Ben bezig om het geheugen te controleren, maar daar word ik niet veel wijzer uit.

Ik hoop dat jullie iets weten.

Je zult toch echt wat meer info moeten geven, want voorlopig kan het aan 1001 dingen liggen.

Wat voor systeem heb je (processor, geheugen, WinVersie etc.)?

Heb je onlangs nieuwe dingen geïnstalleerd??

Heb je een goede virusscanner lopen en recent nog gescand??

Gebeurt het bij alle programma's, of alleen bij IE?

wat voor os heb je? dit is voor xp

Bijlagen

• ger.jpg
    ger.jpg
    86,8 KB · Weergaven: 65
win xp pro

asus tusl2-c rev1.03
intel 900 mhz
512 mb ram 1x 256 mb 1x 128mb 1x 256 mb
als ik ze alledrie erin heb zitten max 512 mb maar dat komt door mainboard. dus nu heb ik alleen 256 en 128 mb erin zitten.

harde schijf onlangs geformatteerd en nav 2003 geinstalleerd, deze geeft nu ook foutmeldingen.
nav has internal errors please reinstall nav
error code 3002,18

soms ook rechtsreeks vanaf bureaublad

nog weer wat nu start ie weer opnieuw op en is er een bestand beschadigd waardoor windows net meer gestart kan worden; windows/system32/config/system is het beschadigde bestand, moet ik nu weer formatteren of kan ik eerst ook wat anders doen?

oeps minder, dan weet ik het ook niet, ik zou zeggen formatteren, heb je xp? anders kan je hem wel in veilige modus opsatrten!

voordat dit probleem optradt wat had toen de oorzaak kunnen wezen van het vastlopen? dat wil ik graag weten, want volgens mij is iest van de hardware niet stabiel.

Zou een koelingsprobleem kunnen zijn. probeer eens een extra koeler.. of werken met je pc open..

suc6!

Ik denk dat er, nu je niet meer in windows kan komen, niets anders op zit dan formateren.

De reden voor het vastlopen kan vanalles zijn. Kapotte hd kan, maar waarschijnlijk iets softwarematigs (registerfout oid)

Kan je je nog herrineren of er heel snel een blauw scherm voorbijflitste voordat de computer zelf begon met opnieuw opstarten??

Als dat het geval was, was het inderdaad een softwarefout, die te verklaren is. Kijk maar eens in deze thread, ik heb er zelf ook af en toe last van.

Verder denk ik ook dat formatteren de beste optie is. Is het een softwarefout, dan los je die ermee op. En wellicht is het een idee om eerst met een minimaal aantal programma's een tijdje te werken. Dus alleen XP, virusscanner en Office of zo. Met die software kan weinig mis gaan en houdt het probleem dan aan, dan zal het iets hardwarematigs zijn.

opnieuw geformatteerd en jahoor doet het weer niet.
ten eerste krijg ik de keueze voor twee os terwijl ik dus net geformatteerd heb. dan kies ik xp, maar wat ik ook kies veilige modus of laatst recent instellingen die werkten het maakt niet uit telkens herstart de pc zichzelf op blijft op zwart beeldscherm staan. als ik die andere kies kom ik rechtstreeks bij mijn command prompt.

volgens mij is hij nu echt bijna overleden

Hoe heb je precies geformatteerd dan? Ik neem aan met bootflop opstarten, format c:\ etc...

ja inderdaad gewoon zoals het hoort en ik had het nog gecontroleerd stond niets meer op.

Heeeel raar allemaal, dat ie een tweede OS ziet. Helaas, ik haak af....

Er gaat dan toch echt iets mis met formateren, want er blijft nog vanalles staan. Formateer je de hele schijf, of alleen één partitie?

Ik heb hem door windows xp laten formatteren als ntfs versie.

hij werkt nu, maar ik vertrouw het niet helemaal, wat kan ik doen om het systeem echt te laten testen.

wat bedoel je? Op stabiliteit, snelheid of op fouten??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan