Groot Probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

osman

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2003
Ik heb een heel groot probleem.Mn pc geeft al 6 maanden dezelfde foutmelding.Unmountable bootclume.
Ik heb windows eraf gegooid en opniuew geinstalleerd.Maar nog steeds.De garantie nam de pc mee en bracht hem terug.Maar na een maan weer dezelfde foutmelding.Ik heb windows weer opniuew geinstalleerd en ik heb geen internet erop gezet.Ik heb niks niuews geinstaleerd.Ik heb alles standaard gehoude.En ik had het nog steeds.Toen heb ik een andere Windows cd gebruikt en ik heb het nog steed.Er komt een blauw scherm waar staan umnoutable boot volume.Er staat verder dat ik alle niuwe hardware moet verwijderen.Maar ik kan nie naar veilige modus want ik krijg dezelfde foutmelding.Ik weet echt nie wat ik moet doen.AUB help mij!

Het lijkt mij een fout in de bootsector van de harddisk.
Probeer eens op te starten met een diskette ( win 98...)
en typ dan in dos: fdisk /mbr
mbr = master boot record.
Hij maakt een nieuwe bootsector en verder wijzigd er aan je harddisk niets.
Alles wat erop staat blijft staan.

Nog steeds dezelfde fout? Probeer eens een andere harddisk 9uit de oude doos).
Als dit werkt, kun je altijd nog een nieuwe kopen.

Ja Osman geef eerst de configuratie van uw PC dus : welk OS gebruik je (XP of Win 98) Het geheugen, de processor ed... dan kan ik misschien iets meer zeggen

THNX ALLEMAAL

Hey jongens THNX allemaal mijn pc was gister weer stuk dus ik kon nie antwoorden maar ik ga alles proberen.En ik heb al format c: gedaan.

INFO
Win XP:Home Edition
256 Mbram
1.8 GHZ
Pentuim 4
Ja verder weet ik nie veel srry.
Maar ik ga eerst met dat opstart diskette proberen dan een 40 aderige kabel kopen.Ik zal alles uitproberen jongens.Heel erg bedankt.ALLEMAAL..Oh ja srry Tanja ik zal voortaan jongens/meisjes zegge :D

Laatst bewerkt:
Re: THNX ALLEMAAL

Geplaatst door osman
.....diskette proberen dan een 40 aderige kabel kopen.

Let goed op dat je juist een 80-aderige kabel koopt. Anders ben je geen stap verder:)

Tracht een ronde 80-aderige kabel te bemachtigen, die is nog eens afgeschermd ook.

THNX

Hey thnx ik ga morge die kope maar hoe heet het eigenlijk.Kan ik gewoon zegge 80-adderige kabel?:D?
Maar thnx allemaal

Ja hoor, gewoon een 80-aderige IDE kabel. En als ze een ronde hebben is het inderdaad nog beter. Die schermt de draden beter af en neemt minder ruimte in je pc in.

Hij zal er ongeveer zo uitzien:
ACC_ANT_0085_281.jpg

Laatst bewerkt:
Nope

Hey ik heb die 80 aderige kabel en nu krijg ik geen blauw scherm meer.Maar windows start erg traag op.Als ik op de aan/uit knop druk dan komt er eerst een schem waar die alles dedecteerd en daar onder komt te staan dat die boot record van de HDD wil vinde....Soms lukt het en soms nie.En ALS het lukt dan moet ik eerst 2 minuten w8 tot er een balkje helemaal vol is en dan nog iets van 8 minuten tot windows gestart is.Dat balkje ziet bestaat uit allemaal ''i''
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

zo dus en die moet gevuld worde.Weten jullie mischen iets.????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan