Groot .pst bestand kleiner maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Outlook XP.

Ik heb een .pst bestand (C:\Documents and Settings\Jean-Paul\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst) van zo'n 300 MB. Bij de automatische backup wordt deze meegenomen waardoor de backup (naar mijn idee onnodig) groot wordt. Hoe maak ik dit bestand kleiner? Wat staat hier in dat het zo groot is??

Daar staat je mail incl bijlagen in. Zodra jij mail of bijlagen verwijdert wordt de pst file kleiner

Nee, dat wordt hij niet. Hij was zo'n 300 MB. Ik heb 17000 mailtjes uit verwijderde items, 2400 mailtjes uit verzonden items en 187 mails uit de inbox verwijderd.

De rest van de mappen is niet zo groot. Ik dacht eerst aan mijn archiefmappen, maar die blijken helemaal niet zo groot te zijn (zo'n 84 kb).

Overige mappen:
84 kb
369 kb
4080 kb
22 kb
4210 kb
1463 kb
9878 kb
5 kb
69 kb
------------------ +
Totaal: 20112 KB (volgens Outlook) (is dit dan 200 mb??)
---------------------------

Dus wat er staat bij overige mappen heb ik op dit moment in mijn Outlook. En toch is het 300 MB.

Dat is mij ook een keer opgevallen.

Op de een of andere manier blijft de inbox zo groot, ondanks verwijderen.
Ik heb het opgelost door alle mappen te kopieren naar een nieuw pst bestand.
Dit hielp in elk geval.

Je kan een archiefbestand aanmaken, zodat niet alle mail wordt ingelezen bij het starten van Outlook. Verder blijft het pst bestand idd dezelfde grootte behouden tot Outlook het comprimeert of je dit zelf doet.

Archiveren> Tools>Options>Other>Autoarchive
Comprimeren>Rechtsklik Personal Folders>Properties>Advanced>Compact now

Als je een archive.pst hebt en je wilt deze openen> rechtsklik Personal Folders>Open pst file, deze wordt dan naast je andere pst geopend.

Archiveren staat (zoals ik zei) al aan.
Hoe werkt dat comprimeren, kan ik niet vinden.

Archiveren kan wel aan staan, soms moet je Outlook een schop geven. Bij mij werkt het namelijk niet zonder zelf in te grijpen.

Je hebt de Nederlandse versie? Dan zijn de knoppen misschien iets anders, maar toch min of meer op dezelfde plaats zoals ik al beschreef.

Nee, hij vraagt er regelmatig om en dan geef ik toestemming.

Ik heb NL ja, maar als ik rechtsklik op bv. inbox en dan naar eigenschappen ga heb ik geen tabblad geavanceerd, of bedoel je dat niet?

attachment.php

Bijlagen

• outlook.jpg
    outlook.jpg
    28,2 KB · Weergaven: 635
Ik heb het gevonden, totaal andere plek. Hij is nu aan het comprimeren, ben benieuwd:).

Edit:// C:\Documents and Settings\Jean-Paul\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst is nu 118 MB en kleiner aan het worden (edit/edit/ nu nog 107 - edit/edit/edit/ 97 MB nu...)

Alleen zie ik nu ook een Outlook1.pst, Outlook2.pst, Outlook3.pst.

Laatst bewerkt:
Van 300 naar 42.6 MB is een aardige verbetering.

Bedankt iedereen:D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan