Groot usb-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een digitale camara aangesloten via usb.(1.1)
Op het moment dat ik deze in mijn pc plug start mijn fotoprogramma op.Dan doe ik fotooverdracht en dan ver****** er een venster met bovenaan twain/driver.Er wordt dan 1 van de 15 foto`s overgezet en daarna loopt alles vast.

Nu heb ik een externe usb-kaartlezer gekocht.Deze geinstalleerd inc drivers.Wanneer ik nu ``mijn computer`` open, zie ik mijn cd-kaart staan, en ook al de foto`s die op mijn kaartje staan.Wanneer ik deze nu van mijn kaart van mijn camera naar mijn pc sleep, wordt er 1 foto overgezet en dan loopt alles weer vast.Heb al vanalles geprobeerd maar zonder resultaat.

Ik vind het ook stom om alleen voor deze reden een andere pc gaan te kopen.Deze is wel een beetje oud maar werkt nog perfect.Pentium II 333, 256 mb ram
Systeem : windows 98SE

Hallo

Heb hier ook nog een p2 333 p.c. , u.s.b. 1.0 , en die had hetzelfde probleem .

Er was geen communicatie mogelijk met u.s.b. 2.0 "devices".

Ik heb de "onboard" u.s.b. poort op het motherboard uitgeschakeld , en er een p.c.i. kaartje met 2 extra u.s.b. 2.0 poorten bijgeplugd.

Zo had ik 2 vliegen in 1 klap , het werkte !!! , en veeel sneller dan de originele oude u.s.b. poort.

Let wel , in theorie zou een u.s.b. 2.0 device moeten terugvallen op u.s.b. 1.0 snelheid om compatibiliteit te verzekeren , maar indertijd was er nog geen enkel conformiteit bij de motherboard fabrikanten ....

U.s.b. 1.0 : 12 Mbps

U.s.b. 2.0 : 480 mbps

Peter

De "onboard" u.s.b. poort op het motherboard staat bij mij ook uitgeschakeld.

Heb vroeger een seen usb 2 kaart erin gestoken maar die werkte niet.

Wat doet die De "onboard" u.s.b functie juist ?

Probleem is opgelost.

Heb De "onboard" u.s.b. poort op het motherboard ingeschakeld en nu lukt het wel.

Bedankt.

Het is 1 x gelukt is niets meer nu.

Ik heb ook geprobeerd van een usb 2 in mijn moederbord te steken maar deze zou niet werken vanwege de onjuiste voltage van mijn moederbord zei de dealer.

Moederbord American Megatrends

61-1020-001437-00111111-071595-ALi1621-M726_V3.3-5123

Release 10/20/1998 S

ALi M1621 rev 5

07/15/95

Wat nu gedaan ??

P.S : kan ik zelf geen drivers voor die usb-kaart downloaden, miscchien dat dat helpt ??

Laatst bewerkt:
Hallo

Blijkbaar heeft betrokken "dealer" meer interesse om u een nieuwe p.c. te verkopen , dan om uw probleem op te lossen.

Ik zou gewoon de door u aan gekochte kaart monteren , de onboard u.s.b. uitschakelen , en de bijgeleverde "drivers" installeren.

Indien de betrokken kaart geleverd werd zonder drivers , kun je deze normaliter ook terug vinden door :

Fcc id nr op de printplaat , of door te "googlen" op fabrikant , of , in extremis d.m.v. de chipset zelf ....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan