• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grootste.als met tekst als uitkomst (Excel2007)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjoeZty

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Gentle(wo)men,

Ik ben op zoek naar een manier (liefst functie) in Excel, waarmee ik de parameter die het vaakst per dag voorkomt, als uitkomst krijg.
Dit is tekst waardoor ik met matrix-oplossingen vastloop.:shocked:

In een voorbeeld:
Er worden dagelijks verschillende typen pakjes bezorgd in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven.
De vraag is nu welke type pakjes het vaakst per dag in welke plaats bezorgd zijn.

Zie bijgevoegde Excel voorbeeld.

Gaarne jullie expertise om hier uit te komen.:thumb:

MVG,
DjoeZty

Bijlagen

Heb iets in uw bestandje gezet, wellicht kan je daar iets van gebruiken.

Hallo Cobe,

Bedankt voor je reactie, maar ik zoek als antwoordt per datum, per plaats, het type pakje.
In je reactie kom ik tot de plaats met de meeste pakjes.

MVG,
Joost

Maak dan gebruik van een draaitabel.

Maak dan gebruik van een draaitabel.

Hallo Cobbe,

Dank voor je reactie.

Het resultaat van de draaitabel is niet wat ik bedoel.
Zie de bijlage voor wat ik bedoel.

Hopelijk wordt het dan duidelijk.
output pakketje.JPG
MVG,
Joost

Op basis van de uitkomsten die je in post 1 wenst kom ik op de volgende matrixformule:
Code:
=INDEX($C$5:$C$11;VERGELIJKEN(MAX(AANTALLEN.ALS($C$5:$C$11;$C$5:$C$11;$D$5:$D$11;$B21;$E$5:$E$11;C$20));AANTALLEN.ALS($C$5:$C$11;$C$5:$C$11;$D$5:$D$11;$B21;$E$5:$E$11;C$20);0))
In het plaatje uit post 6 laat je overigens andere uitkomsten zien dan in post 1 en daar werd het voor mij niet duidelijker door...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan