• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grootste gelimiteerd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hovawart

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Hallo,

Mij vraag is, is de functie grootste ( zie onder ) gelimiteerd tot een bep.aantal zoekwaarden ?

=GROOTSTE(('NBB nr''s'!G14:G312)*('NBB nr''s'!$H$14:$H$312=Verenigingsnummers!B3);1)

De maxiale range die ik kan aangeven is "G14:G312"

"G14:G313" geeft "#waarde" , daarom kan grootse maar 299 zoekfuncties aan ??

Nee, maar als het bereik maar gedeeltelijk gevuld is met waarden krijg je de foutmelding #getal.
Bij jou is er in de formule echter iets anders aan de hand, gezien de melding #waarde.

Dat kan kloppen, de laatste cellen zijn nog niet gevuld, maar in de toekomst wel.

Enig idee de formule zo aan te passen, in de toekomst ge-add cellen ook worden meegenomen ?

( ik dacht verleng m'n range, maar dat werkt dus niet. )

Oeit,

Misschien kan je hier iets mee, hoewel ik er voorstander van ben als het kán, iets middels een formule op te lossen ipv VBA. Maar misschien kan je het zoeken van een laatst-gevulde cel in een kolom alleen met VBA oplossen .....

door een creatieve opmaak van m'n blad en wat macro's is het gelukt.

bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan