• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grootste verschil dat blijft voorkomen in Beginprijs en Eindprijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo,

Ik zoek het grootste verschil dat blijft voorkomen tussen Beginprijs en Eindprijs van de 6 rijen (met de blauwe pijlen aangegeven). Er moet gekeken worden naar alle 25 Werkbladen. Blijft het grootste verschil voorkomen in Blad 2 bijvoorbeeld dat is dan mijn eerste uitkomst. Komt het op 1 na grootste verschil voor in een ander tablad van de 6 rijen dan is dat mijn 2e uitkomst. Zo zoek ik nog een 3e, 4e, 5e, 6e en 7e uitkomst in het Werkblad uitkomst waar ik alle uitkomsten wil hebben. Ik wil dat van onder naar boven wordt gerekent.

Ik heb een duidelijkere omschrijving ingetypt in Uitkomsten.xlsx

Kan iemand mij hier mee helpen dan waardeer ik dit zeer.

Groeten,

grid

:)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste gridishere ;)

Mag het met hulpkolommen op elk tabblad ?

Dan zou ik per tabblad zoeken naar het grootste verschil eerst en de volgende.
De uitkomsten kan je dan op tabblad uitkomsten allemaal plaatsen.

Is het zo dat je in je gedachten hebt ?

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi Danny,

Je mag het zo doen als je wilt :)

Gaat het je beter af als ik misschien in elk werkblad de naam van het werkblad plaats? Ik heb in dit geval in elk werkblad de naam van het werkblad geplaatst.

Ik heb het zelf niet voor ogen hoe je dan het zou doen zegmaar.

Kijk maar :)

Groeten,

grid

Laatst bewerkt:
Beste gridishere ;)

Zie bestandje.

Als je het anders wil dan hoor ik het graag.

Bijlagen

Hoi Danny,

Bedank voor de formules.

Dit ziet er goed uit en dat komt zeker in de richting met dat wat ik wil.

Ik wil alleen nog in E5 tot E11 de waarde van A1 dat correspondeert met de uitkomst uit elk Werkblad in D5 tot D11.

De inhoud van A1 gaat veranderen in de toekomst dus dit is de reden dat het uit het werkblad met de uitkomst moet worden gehaald.

Groeten,

grid

Hoi Danny,

Ik heb opnieuw een duidelijkere omschrijving ingetypt in Uitkomsten.xls.

Ik heb het bestandje weer even opnieuw geupload.

Groeten,

grid

Bijlagen

Danny,

Zou je mij hier misschien nog aan kunnen helpen? :)

Of misschien iemand anders :)

Zeer veel dank!

grid

Misschien bedoel je dit, op blad uitkomsten in cel E5 volgende formule:
Code:
="Blad"&MIN(ALS(AA$2:AY$7=D5;AA$1:AY$1))
Let op!! Matrix formule, bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER.

Hierna doortrekken naar beneden.

Hoi bandito bob,

Nee, helaas niet. Want deze formule vertoont in 5 van de 6 cellen gelijkenis. Elke cel in bereik E5 tot E11 hoort verschillend te zijn om de werkbladen te onderscheiden.

Met deze formule krijg ik dit in E5 tot E11:

Blad25
Blad14
Blad3
Blad25
Blad3
Blad3
Blad3

Als ik dus in de toekomst de inhoud van A1 van Blad3 zou aanpassen. Dan zou deze inhoud 4x hier komen. Helaas hoort dat niet zo :)

Zou hier nog wat aan te doen zijn?

Dank je wel,

grid

Laatst bewerkt:
Beste gridishere ;)

Nochthans is de formule van bandito bob juist.

Een vraagje:

Ik heb de 6 hoogste waarden gezocht van alle waarden die er zijn.
Moest dit zo of had je liever de hoogste waarde van alle hoogste waarden van elk tabblad ?

Zie bestandje.

Heb daarin de formule van bandito bob in verwerkt.
Heb ze ook aangeduid met een kleur zo kan je vergelijken met de kleur in de tabel.
Achteraan de tabel in kolom AZ heb ik de hoogste waarden van alle hoogste genomen om maar eens te kijken wat het verschil is in waarden.

Bijlagen

@Danny,......of grid wil de 7 hoogste waarden van AA2:AY2

Hoi Danny,

Ik wil van de 6 waarden in elk tablad een top 7 hebben.

Op de 1e plaats komt dan het tablad waarvan de waarden allemaal het verst uitelkaar liggen. Met uitelkaar liggen bedoel ik relatief 1 op 1 en dit geld voor alle 6 C28 en D28 tot C33 en D33

Op de 2e plaats komt dan het tablad waarvan alle waarden dan het meest verst uitelkaar liggen. Met uitelkaar liggen bedoel ik relatief 1 op 1 en dit geld voor alle 6 C28 en D28 tot C33 en D33.

En zo eigenlijk doorgaand tot het 7e werkblad.

Zo ontstaat dus dat nooit hetzelfde werkblad voorkomt omdat er altijd wel een verschil inzit. Omdat de waarden in de werkbladen verschillend zijn :)

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg overkom. Mocht dat niet zo zijn. Dan hoor ik het graag :)

Groetjes,

grid :)

Laatst bewerkt:
Ik snap het niet meer helemaal..... HSV, jij als formule expert zal wel met de juist oplossing komen neem ik aan;):thumb:

HSV, jij als formule expert zal wel met de juist oplossing komen neem ik aan;):thumb:

1: Moet jij zeggen Paul. :) ik sta soms versteld van jouw simpele (lees korte), doch doordachtige mooie oplossingen.
2: Ik dacht, het is @Danny’s feestje. :D:D
3: =Grootste($AA$2:$AY$2;1)
=Grootste($AA$2:$AY$2;2)
enz.

1: Moet jij zeggen Paul. :) ik sta soms versteld van jouw simpele (lees korte), doch doordachtige mooie oplossingen.
2: Ik dacht, het is @Danny’s feestje. :D:D
3: =Grootste($AA$2:$AY$2;1)
=Grootste($AA$2:$AY$2;2)
enz.
Dank u:o, maar het is meer door een tekortkoming van VBA kennis. Hierdoor ben ik af en toe genoodzaakt om ingewikkelde (matrix) formules te maken. Ennn...het is ook wel leuk om met een formule te stoeien.
Qua formules zitten wij denk ik redelijk op hetzelfde niveau..:thumb:

Als ik deze formules plaats in F5 tot F11:

=GROOTSTE($AA$2:$AY$2;1)
=GROOTSTE($AA$2:$AY$2;2)
=GROOTSTE($AA$2:$AY$2;3)
=GROOTSTE($AA$2:$AY$2;4)
=GROOTSTE($AA$2:$AY$2;5)
=GROOTSTE($AA$2:$AY$2;6)
=GROOTSTE($AA$2:$AY$2;7)

Dan zie ik:

2
1,86
1,8
1,28
0,88
0,83
0,82

Als ik er vanuit ga dat elke waarde berekend is uit een ander werkblad. Kan je dan ook het werkblad direct in een rij zien? Het meest graag de waarde van cel A1 van elk werkblad waar de berekening uitkomt.

Als voorbeeld (deze uitkomst klopt dan wel niet):

Werkblad25
Werkblad14
Werkblad3
Werkblad5
Werkblad6
Werkblad7
Werkblad8

Groetjes,

grid

Laatst bewerkt:
Dank u:o, maar het is meer door een tekortkoming van VBA kennis. Hierdoor ben ik af en toe genoodzaakt om ingewikkelde (matrix) formules te maken. Ennn...het is ook wel leuk om met een formule te stoeien.
Qua formules zitten wij denk ik redelijk op hetzelfde niveau..:thumb:

Met alle 4 punten die je hier boven neerzet Paul, kunnen we elkaar feliciteren. :thumb:
Jouw oplossing had ik ook in gedachten, maar ik zag dat jij al gepost had, en dacht, dat is hem.

Beste grid,

Verander de mooie formule van Paul eens zo als hieronder.
="Blad "&MIN(ALS(AA$2:AY$2=D5;AA$1:AY$1))

Klopt het dan wat je voor ogen hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan