Grootte aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Mijn menu start, als ik op de ronde knop druk, is zo klein. Bij mijn vorige laptop had ik dat allemaal groter maar bij de nieuwe is alles klein.
Ook de werkbalk beneden is zo klein maar ook die krijg ik niet groter.

Ik zou alles eigenlijk een beetje groter hebben maar ik krijg het niet voor elkaar. Het scherm staat op 125% zoals bij mijn vorige laptop.
Is er iemand die kan helpen?

Rechtsklik op taakbalk -> eigenschappen en haal het vinkje weg bij "kleine pictogrammen gebruiken".
Handige tip, waarmee je meestal zulke dingen op kunt lossen:
meestal helpt het om rechtsklik te doen bij het object waar je problemen mee hebt en dan ten eerste naar eigenschappen te gaan, en alle tabbladen af te gaan en je verstan gebruiken: waar zou mijn probleem aan kunnen liggen en bij welk tabblad zou het kunnen zitten?"
Als je alles goed genoeg afgaat kun je van zelf wel de oplossing vinden.
Zo vinden de meeste mensen zoals ik het ook, 'van proberen kun je leren' :P hoe meer je aan de computer zit, hoe meer trucjes je vindt en die trucjes zijn bij de meeste programma's en systemen hetzelfde.
Sorry voor de lange tip :P

Dat zou mooi zijn als dat werkt want dat, kleine pictogrammen gebruiken, staat niet meer aangevinkt.
Dus dat is de oplossing niet dat had ik al gevonden.

Wat maakt een screenshot nu uit als ik alles groter wil?

Nou als ik zie hoe je taakbalk er nu uitziet weet ik misschien wat het probleem is

wacht ik weet nog een manier, beetje lopen zoeken (op de manier die ik net vertelde :P) en heb iets gevonden:
Ga weer naar taakbalk eigenschappen; ga naar het tabje "Menu Start"; klik op 'Aanpassen...'; scroll naar beneden en op een gegeven moment staat er de optie "Grote pictogrammen gebruiken". Vink 'm aan.

Ik had je verkeerd begrepen, ik dacht dat je bedoelde dat de taakbalk te klein was, maar het was dus menu start.

Dit zou zeker moeten werken

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat had ik ook al gedaan

Ik had je verkeerd begrepen, ik dacht dat je bedoelde dat de taakbalk te klein was, maar het was dus menu start.

Beide taakbalk en start menu zijn veel kleiner dan op mijn vorige laptop.
Instellingen staan hetzelfde.

Is het resolutie van je beeldscherm nu anders dan bij je vorige laptop? Dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben.

maar het enige ding dat er anders is is het formaat toch?

Microsoft stuurde de oplossing:
Bedankt voor je vraag. Het feit dat je van een lage resolutie naar een hoge resolutie bent gegaan heeft juist als gevolg dat de icoontjes kleiner worden. Als dit dan ook nog eens op een laptop is met bijv. een 14 inch scherm dan kan ik me voorstellen dat de icoontjes erg klein worden met die resolutie, maar dan kun je het zoomniveau natuurlijk nog altijd hoger zetten.

Maar wat heeft dat voor effect verder? Ik weet niet precies wat de verschillende resoluties inhouden.

Heren,
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft), als je iets aan je bericht wilt toevoegen maak er dan geen extra reactie van a.u.b.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan