Hallo,
Ik maak een simpel werkmapje om mijn kosten bij te houden. Ik heb me voor het voorbeeld beperkt tot jan-maa. De bedoeling is om op ieder tabblad de info in te voeren (per maand dus), en op het eerste tabblad een overzicht te hebben.
1) Ik heb de bereiken op de maandtabbladen namen gegeven (kost-omschrijving + prijs, een bereik van 2 kolommen breed dus), maar ik krijg dat al niet geplakt in een willekeurige cel. (ik heb het getest op de afzonderlijke tabbladen, maar: #WAARDE!)
2) De verwijzing vanuit het eerste tabblad naar de bereiken, had ik graag gedaan vanuit een titel. Ik gebruik hiervoor INDIRECT, een toepassing die rechtstreeks beschreven staat in de help-file. Het levert echter een andere fout op: #VERW!
3) Het aantal rijen dat iedere maand in het overzicht (1ste tabblad dus) moet innemen, hangt natuurlijk af van de invoer op de afzonderlijke tabbladen. Zo heeft januari 1 uitgavepost, maar februari 3.
Is het mogelijk om Excel bij het overzichtautomatisch 1 rij te laten gebruiken bij januari en 3 bij februari?
Een hele boterham, maar voor jullie heeft Excel al lang geen geheimen meer.
Dank bij voorbaat!
Ik maak een simpel werkmapje om mijn kosten bij te houden. Ik heb me voor het voorbeeld beperkt tot jan-maa. De bedoeling is om op ieder tabblad de info in te voeren (per maand dus), en op het eerste tabblad een overzicht te hebben.
1) Ik heb de bereiken op de maandtabbladen namen gegeven (kost-omschrijving + prijs, een bereik van 2 kolommen breed dus), maar ik krijg dat al niet geplakt in een willekeurige cel. (ik heb het getest op de afzonderlijke tabbladen, maar: #WAARDE!)
2) De verwijzing vanuit het eerste tabblad naar de bereiken, had ik graag gedaan vanuit een titel. Ik gebruik hiervoor INDIRECT, een toepassing die rechtstreeks beschreven staat in de help-file. Het levert echter een andere fout op: #VERW!
3) Het aantal rijen dat iedere maand in het overzicht (1ste tabblad dus) moet innemen, hangt natuurlijk af van de invoer op de afzonderlijke tabbladen. Zo heeft januari 1 uitgavepost, maar februari 3.
Is het mogelijk om Excel bij het overzichtautomatisch 1 rij te laten gebruiken bij januari en 3 bij februari?
Een hele boterham, maar voor jullie heeft Excel al lang geen geheimen meer.

Dank bij voorbaat!