Grootte HTML email bericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert_vissers

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2000
Berichten
9
Als ik een in HTML gemaakte pagina verstuur, is hij ineens geen 20kb meer maar 60 of 70kb
Heeft iemand tips om de grootte van emails zo klein mogelijk te houden zonder dat ze er lelijk uitgaan zien?
(dus dat ik niet de plaatjes verder moet gaan afknijpen?)
 
Dat ligt er helemaal aan wat er voor html in het mailtje staat, plaatjes, tabellen ??

Plaatjes, bv balken zou je kunnen verkleinen door 1x1 pixel plaatjes als achtergrond in een tabel te zetten, zodat het er hetzelfde uit ziet, echter niet 1000 pixels hoeft te laden maar slechts 1 en die 1000x laten zien, groote van het plaatje is dan veeeel kleiner, maar kan dus niet met bv een logo.

Zet er ff precies bij wat je hebnt en wilt dan kan ik het even wat gedetailleerder uitleggen voor je.
 
Begin even simpel, kijk eerst eens naar de resolutie van de plaatjes die je gebruikt. Voor alleen 'beeldschermwerk' en simpele afdrukken is een resolutie van 75dpi voldoende omdat 90% van de monitoren niet meer weer kan geven. Gebruik je verder *.jpg bestanden of andere formaten?
 
Er zitten 3 plaatjes in, maar mijn probleem is meer dat de grootte van een HTML pagina ineens veel groter wordt als hij omgezet wordt als mail, en dat de interne links niet meer werken.
Ik heb het thuis met outlook express gedaan, dat ging dus buiten de interne links nog redelijk, maar in Outlook lukt het helemaal niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan