• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grootte schermpje "Opmerking Invoegen" wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

argos50

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Goeiemiddag,

Ik ben bezig in een exel werkblad en moet geregeld in cellen opmerkingen invoegen. Nu komt er steeds een schermpje van ca 2 bij 3 cm. Kan ik dit wijzigen zodat als ik een opm in moet voegen er direct een groter scherm komt zodat ik dat steeds niet handmatig hoef te wijzigen?

Mijn dank is groot

Dit kan niet automatisch.

Wat je wel kan doen is deze code te laten lopen:

Code:
Sub GrotereOpmerkingen()
Dim cCell As Range, sComment As Comment, allComments As Range
    On Error Resume Next
    Set allComments = ActiveSheet.Range("A1").SpecialCells(xlCellTypeComments)
    If allComments Is Nothing Then MsgBox "Het blad " & ActiveSheet.Name & " heeft geen opmerkingen": GoTo Ex
    For Each cCell In allComments
        With cCell.Comment
            .Shape.LockAspectRatio = True
            .Shape.Height = .Shape.Height * 1.2 'HIER VERANDEREN
        End With
    Next cCell
Ex:
Set allComments = Nothing
End Sub

Het vergroot alle opmerkingen in je werkblad met 20%. Verander indien gewenst. (zie in code waar je moet veranderen).

Voor de rest is er niets mogelijk vrees ik, tenzij ik iets over het hoofd zie.

Wigi

Laat ik als echte leek ook is wat zeggen. Staat wel leuk voor het af lopen van dit jaar.
Ik had hetzelfde probleem. De tekst veranderde steeds van grootte en een mooi geheel als je de opmerkingen langs loopt staat leuker. 1 lege cel maakte ik op de grootte die ik wilde en kopieerde die gewoon een heleboel keer naar de desbetreffende cellen. Voor meerdere cel maten kun je ook vast ergens op je werkblad een paar klare maten klaar zetten met de vermelde grootte daaronder. Zo weet je gelijk welke grootte je pakt. Is dat een idee?
Doei, Dump.

Dat is inderdaad logisch nagedacht :D Het laat je toe om de gewenste grootte te krijgen.

Wat de vraagsteller wou, was al direct de juiste grootte vanaf dat de opmerking ingevoegd wordt.

Mogelijk nog een idee voor de volgende die net zoiets wil als mijn persoontje.
Doei, Dump.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan