Grootte van een afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ja! Firefox 3 doet het keurig, Firefox 3.5 doet het, Opera doet het, Safari doet het, Chrome hadden we al, IE6 doet het volmaakt, IE7 doet het volmaakt, ... en IE8 heeft kuren.

Inderdaad, het plaatje wordt netjes geresized, maar de omliggende container trekt zich daarvan in IE8 niets aan, en doet alsof het originele formaat er nog in zou moeten passen.

Heb je hier een verklaring voor :rolleyes: ?
Ja: het is Internet Explorer van de firma Microsoft. :D
IE is altijd het toonbeeld van een black box: "Surprise: another bug". :shocked:

Wat je zou kunnen proberen:
Code:
[FONT="Courier New"][SIZE="2"].postcolor {
   overflow: hidden;
   }[/SIZE][/FONT]
en/of ook de container de max-width meegeven:
[FONT="Courier New"][SIZE="2"].postcolor {
   max-width: 600px;
   }[/SIZE][/FONT]
Helpt dat?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt voor de reacties. Ten eerste, zogauw ik compatibiliteits-modus inschakel bij IE8, werkt het perfect. Zoals je al zei, alle andere browsers doen het wel fatsoenlijk ><

In iedergeval, ik heb je codes geprobeerd. In de container heb ik beide regels toegevoegd, maar nogsteeds geen effect.

Ook de .postcolor een max-width geven helpt ook niet helaas, nog ideeen, of is dit waarschijnlijk ver te zoeken?

Ik heb ook nog 'ns gezocht. IE 8 heeft 'n bug waardoor max-width en max-height niet werken binnen 'n tabel. Maar daar zijn nog wat voorwaarden voor nodig, schijnt het, zoals float. Maar wie weet werkt de oplossing bij jou ook.
http://brenelz.com/blog/fix-table-cell-and-max-width-bug-in-ie8/
http://xprsyrslf.be/2009/08/18/ie8-display-table-cell-max-width-bug/
Oplossing:
Code:
table{
table-layout: fixed;
}
Als dat nou ook niet werkt en 't werkt goed in IE 7, kun je overwegen om het te laten weergeven als IE 7. Als je in de head de volgende tag toevoegt, geeft IE 8 het (vrijwel) hetzelfde weer als IE 7:
HTML:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />
Als je geen xhtml maar html gebruikt moet de spatie + / aan het eind weg.
'n Beetje vergelijkbaar wat sierlijkheid betreft met iemand bewusteloos meppen zodat hij geen hoofdpijn meer voelt, maar het werkt hoogstwaarschijnlijk wel.

table-layout werkte helaas niet.

Meta-tag doet z'n werk goed :)

Vraag opgelost :p

Mooi! Maar ik vind 't alleen maar 'n acceptabele 'oplossing' omdat het echt om 'n bug in IE 8 gaat, kennelijk. Nou maar hopen dat we csshunter geen verdriet doen met deze workaround :o

Tranen met tuiten! :rolleyes:
Nee hoor, als het om IE gaat, is niets me te dol. :D
IE 8 heeft 'n bug waardoor max-width en max-height niet werken binnen 'n tabel.
Dat brengt me op een voor de hand liggende super-workaround: "Look Ma, No Tables!" :love:
Maar Flamedog kan niet ingrijpen in het forum-sjabloon, geloof ik, dus dan gaat dat feestje niet door. Maar toch wel een subtiele hint van Microsoft, nietwaar?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

<offtopic>Maar de vraag is opgelost, dus...
Ooooooh! Ik moet m'n mening over Microsoft helemaal herzien. Het is het eerste bedrijf wat je echt onder druk zet om geen tabellen meer voor lay-out te gebruiken. Fantastisch! Ze doen tegenwoordig alles om je aan standaarden te houden!</offtopic>

<offtopic>
Heb net een geheim mailtje onderschept van het IE9 developers team, waarin de volgende stap uit de doeken wordt gedaan:
<!--[if IE 9 && table-layout]>
<p>Your modern browser doesn't support the deprecated Table Layout.<br>
Backwards compatibility is prohibited.</p>
<![endif]-->
Ze gaan ons stevig opvoeden, ziet het naar uit. :D
</offtopic>

<offtopic>Get Firefox! Microsoft doesn't have the knowledge to support tables!</offtopic>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan