Grote afstand netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krijn Tanis

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2002
Ik heb een vraag: is het mogelijk om in een straal van 7 KM een netwerk te maken. Dus zonder richtantennes te gebruiken. Ik heb dit nodig om dat ik elke dag in een paar plaatsen moet gebruik maken van internet en mijn pc thuis. En het is moeilijk om in de auto een kabel te leggen :P . Kijk in de bijlage (plaatje). Alvast bedankt.

Ik zie geen bijlage, maar met een laptoppie en een GSM-toestel moet je een heel eind komen.

Hier de bijlage. Maar gsm netwerk is niet echt rendabel, want dat is veel te duur. Het gaat hier echt over veel mb's.

Bijlagen

• wifi.jpg
    wifi.jpg
    4,1 KB · Weergaven: 46
Wat jij wil is ook duur. Tenzij je ergens 2 oude 27Mhz bakkie's kan vinden en 2 packet-modems. Dan kan je via de bakkie's data verzenden. Echter niet al te snel :)

Vroeger was dat helemaal in :D

Via bakkies gaat het ook retetraag. Wat jij wil kost veel geld (zware antennes) maar ook veel moeite want je moet vergunningen aan gaan vragen, anders ben je een piraat en ben je al snel veel meer geld kwijt aan boetes etc.

kijk eens op de websiten van Linksys.

Met een draadloos systeem en een buitenantenne moet een bereik van enkele km te halen zijn.

Het gebruik van een draadloos netwerk brengt wel enige risico's met zich mee, dus beveilig je verbinding wel goed, anders gaan er een hoop mensen op hun laptop via jouw verbinding internetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan