Grote bestanden downloaden in kleinere stukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huylebroeck

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Berichten
18
Ik zoek een manier om zeer grote bestanden te downloaden in kleinere stukken.

Ik heb in 2002 mijn internetaansluiting opgezegd omdat er te veel problemen waren met de beveiliging. Sindsdien gebruik ik internet in de bibliotheek. Ze hebben daar nu een breedbandverbinding. Maar de bestanden zijn ondertussen zo groot geworden dat het niet meer mogelijk is om dat op een uur te kopiëren.

Zo ben ik mij gaan interesseren om Wikipedia te kopiëren zodat ik dat offline kan bekijken zonder dat ik naar de bibliotheek moet. Dat ging voor het Nederlandstalige gedeelte, dat maar 449 MB groot was. Dat heb ik gekopieerd met FreshDownload.

Nu zou ik het volgende willen kopiëren:

http://download.wikimedia.org/enwiki/20090724/enwiki-20090724-pages-articles.xml.bz2

Dat is 5 GB groot. Met FreshDownload zou ik daar 5 uur over doen. Dat zal dus niet gaan in de bibliotheek.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld aan een server te vragen om het te downloaden en in stukken te kappen zodat ik dat later stukje voor stukje kan kopiëren? Ik heb lang geleden eens gelezen over servers waar je een e-mail kan naar sturen met commando's in waarmee je dit soort opdrachten kan geven.

Ik ken niemand aan wie ik zou kunnen vragen om het te downloaden en dan te kopiëren op mijn USB stick. Ik kan ook geen DVD's lezen, dus kopiëren op een DVD en naar mij opsturen zal ook niet gaan. Dus zou ik het willen oplossen met zo'n server.
 
Het is nog altijd niet opgelost.
Ik ben er wel nog mee bezig.
Het probleem blijft dus: alles kopiëren is te veel, in stukken downloaden kan niet, en downloaden wat mij interesseert van Wikipedia gaat ook niet, want het is te moeilijk om een selectie te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan