Grote bestanden verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tress

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Beste mensen,

Hoe werkt de techniek bij het verzenden van grote bestanden uit mijn pc/e-mail door bv Wetransfer of Dropbox?
Worden de bestanden vooraf in mijn PC gecomprimeerd? Dat zou betekenen dat derden zich in mijn PC zouden bevinden.
Wie weet dit???
Vrgrt
Tress

Er wordt niets op je PC gedaan, de bestanden die jij uploadt komen als kopieën aan op de servers van wetransfer, dropbox etc.

Laatst bewerkt:
Ja, maar hoe gaat dat uploaden??? Via e-mail gaat het niet omdat de bestanden te groot zijn. Hoe komen de enorme bestanden vanaf mijn pc bij bv Wetransfer??? Wat is de techniek die hier gebruikt wordt???

Je upload bestanden via de browser, dus dat is een standaard HTTP upload. Niks spannends aan.

En als je je er zo'n zorgen om maakt kun je het bestand natuurlijk versleutelen op je pc en dan verzenden.

Als je zeker wilt zijn dat bestanden via Wetransfer nooit door anderen (waarvoor het niet bedoeld is..) gelezen worden... pakt ze dan in met een zip programma en zet er een wachtwoord op. Het wachtwoord stuur de je ontvanger via een aparte mail toe...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan