grote bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

maramb

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
ik heb 2 pc`s aan elkaar verbonden met een sweex router allebei draaien op XP Home.
Alles werkt internet enzovoort totdat ik grote bestanden ga kopieren (±700 Mb) dan schijnt het heel lang te duren en valt vervolgens de verbinding weg of in ieder geval zegt hij dat de verbinding niet langer bestaat !

waar kan dit aan liggen ? heeft iemand een idee ?

Waarschijnlijk staan je netwerkkaarten op auto-sensing.

Zet deze eens op 100mbit half duplex en mocht dat niet helpen op 100mbit full duplex

bedankt voor je reactie m@rio maar het is me niet helemaal duidelijk. de duplex aangepast maar het was nog niet opgelost.
een hoop gerommel met instellingen en er gebeurt nu weer iets dwz hij kopieert maar wel traag

Je hebt op beide de instellingen aangepast? Dus op beide dezelfde instellingen?

Heb je wellicht op beide een firewall draaien wat eventueel de snelheid naar beneden kan halen? Heb je in beide pc's een 100mbit kaart en eventueel een 100mbit hub?

Hey,

Misschien iets meer uitleg over hoe je de verbindingen hebt geconfigt..?? Ik weet niet wat je zoal wilt over zetten en waar voor.. Maar je kan misschien ook een Crosslink Cable gebruiken... en zo zijn er nog wel een paar oplossingen..

Greetz...:)

Geplaatst door Softwarefreak
Hey,

Misschien iets meer uitleg over hoe je de verbindingen hebt geconfigt..?? Ik weet niet wat je zoal wilt over zetten en waar voor.. Maar je kan misschien ook een Crosslink Cable gebruiken... en zo zijn er nog wel een paar oplossingen..

Een crosslink-cable????????? Als je een netwerk hebt????????

Leg eens uit?:8-0: :confused:

Ja waarom niet.

Ik weet niet of zijn pc`s bij elkaar staan..??

Bij mij wel...en ik zit op een Switch met 5 pc`s die achter een router staat.. Om mijn netwerk niet over te belasten heb ik tussen sommige pc`s een crosslink liggen, met uiteraard een extra netwerk kaartje in beide pc`s... en dit heb ik ook met FireWire... nog beter...

Het was maar een idee... vond dat meneer te weinig uitleg gaf over zijn situatie...

beide systemen draaien op XP Home SP1 firewall=kerio

kabels zijn straight op een sweex router die ook verbonden is met mijn kabelmodem

netwerkkaarten beide 100 mbit

mappen zijn gedeeld, kleine bestanden kopieren geen enkel probleem, internet op beide pc's geen enkel probleem
maar als ik een bestand pak van 700 Mb komt verkenner gelijk al met een tijd van ±70 minuten en gebeurt er niks meer alleen de foutmelding, ook als de firewall uitgeschakeld is

het lijkt erop dat het de grootte is en iets met de tijd te doen heeft, maar wat ........:confused:

en inderdaad softwarefreak het is het simpelste met een directe verbinding maar het moet toch gewoon mogelijk zijn om bestanden te kopieren via een router zonder al teveel poespas ?? daar is dat ding toch voor ??

Laatst bewerkt:
Als je dat zo leest, is er niks mis met je netwerk. Probeer eens met Total Commander. Te downloaden bij www.ghisler.com . Hier doe ik al jaren mee en meer wat anderen met verkenner doen.:thumb: :thumb:

had total commander al eerder geprobeerd, nu weer en ik krijg een verwerkingsfout

ik wordt hier een beetje mesjokke van :evil: :evil:

ik heb nu de router verruilt voor een hub en het bestand kunnen kopieren, waarschijnlijk ligt de fout dan toch ergens in de router instellingen

ik ben inderdaad net bezig om windows naar de laatste update te brengen, zou de fout daarmee te maken kunnen hebben ??

ik zoek verder, iedereen bedankt voor de hulp:thumb:

Misschien moet je in de router nog even je interne ip-adressen vrij geven qua beveiliging. Maar dat is een schot in het duister.

En als het met hub wel werkt , dan maakt wat dat betrefd windows update niet uit denk ik. Wel doen evengoed. Kan nooit kwaad moet je maar denken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan