De titel zegt het al, ik heb de afgelopen 1 1/2 jaar al computer problemen die steeds irritanter beginnen te worden.
Ik ben zelf ICT-er maar zie het einde nog steeds niet in zicht.
Problemen:
- Computer loopt vast bij het opstarten van windows en tijdens het werken, muis bevriest en enige uitweg is de reset-knop.
- Muis blijft soms steken/haperen (Met meerdere muizen, duidelijk veroorzaakt door hardware storingen)
- Computer start windows goed op, alleen bij het openen van een zwaardere applicatie of media programma loopt windows vast (Photoshop/MediaPlayer/Winamp/Pinnacle PCTV Pro)
- Computer draait soms uren goed, alleen bij het openen van een zwaardere applicatie of media programma loopt windows vast (Photoshop/MediaPlayer/Winamp/Pinnacle PCTV Pro)
- Windows XP komt met de melding dat niet alle gegeven konden worden opgeslagen op D:\$Mft (Google gaat alle kanten op met deze foutmelding, geen waarin ik mijn problemen herken)
Dit is al gedaan en heeft me niks verder geholpen:
- Meerdere Herinstallaties.
- Vervanging HD.
- Vervanging Intern Geheugen.
- Vervanging Mobo.
- Vervanging Video kaart.
- Drivers/Bios updates.
- Kast onderzocht voor losliggende schoefjes of kortsluiting veroorzakers.
- Vervanging kabels intern en extern..
- Mem/HD/Proc/VGA test/stress tools gedraaid (Alles in orde)
- Overige schijven/PCI kaarten losgekoppeld (Om te zien of ik een krachtigere voeding nodig had).
- Problemen komen en gaan bij koude/kamertemp/warme omgevingen.
- Kast volledig uitgebouwd en stap voor stap ingebouwd om zeker te zijn dat alles in orde is.
- IDE inplaats van SATA schijf als boot schijf getest
- Gekeken naar brand vlekjes / rare geluiden (Tikkende HD's)
Mijn computer is niet meer in een keer op te starten, ik ben vaak 5 of meerdere keren aan het resetten voordat alles werkt.
Configuratie:
- Windows XP Pro SP2
- MSI A8V Deluxe Mobo
- AMD Athlon 64 3200+
- 2084GB intern geheugen (4x512MB)
- OCZ 700W Voeding
- 2x WD Rapter SATA 74GB Schijven (Raid 1 Mirroring, BOOT HD)
- 2x Seagate Barra SATA 80GB Schijven (Raid 0)
- 2x Seagate Barra SATA 250GB Schijven (Raid 0)
- 1x Seagate Barra SATA 320GB Schijf (Raid 0)
- 1x Maxtor IDE 250GB Schijf
- 1x Maxtor SATA 200GB Schijf
- Geforce FX5500 AGP Kaart
- Pinnacle PCTV Pro Kaart
Ik ben zelf ICT-er maar zie het einde nog steeds niet in zicht.
Problemen:
- Computer loopt vast bij het opstarten van windows en tijdens het werken, muis bevriest en enige uitweg is de reset-knop.
- Muis blijft soms steken/haperen (Met meerdere muizen, duidelijk veroorzaakt door hardware storingen)
- Computer start windows goed op, alleen bij het openen van een zwaardere applicatie of media programma loopt windows vast (Photoshop/MediaPlayer/Winamp/Pinnacle PCTV Pro)
- Computer draait soms uren goed, alleen bij het openen van een zwaardere applicatie of media programma loopt windows vast (Photoshop/MediaPlayer/Winamp/Pinnacle PCTV Pro)
- Windows XP komt met de melding dat niet alle gegeven konden worden opgeslagen op D:\$Mft (Google gaat alle kanten op met deze foutmelding, geen waarin ik mijn problemen herken)
Dit is al gedaan en heeft me niks verder geholpen:
- Meerdere Herinstallaties.
- Vervanging HD.
- Vervanging Intern Geheugen.
- Vervanging Mobo.
- Vervanging Video kaart.
- Drivers/Bios updates.
- Kast onderzocht voor losliggende schoefjes of kortsluiting veroorzakers.
- Vervanging kabels intern en extern..
- Mem/HD/Proc/VGA test/stress tools gedraaid (Alles in orde)
- Overige schijven/PCI kaarten losgekoppeld (Om te zien of ik een krachtigere voeding nodig had).
- Problemen komen en gaan bij koude/kamertemp/warme omgevingen.
- Kast volledig uitgebouwd en stap voor stap ingebouwd om zeker te zijn dat alles in orde is.
- IDE inplaats van SATA schijf als boot schijf getest
- Gekeken naar brand vlekjes / rare geluiden (Tikkende HD's)
Mijn computer is niet meer in een keer op te starten, ik ben vaak 5 of meerdere keren aan het resetten voordat alles werkt.
Configuratie:
- Windows XP Pro SP2
- MSI A8V Deluxe Mobo
- AMD Athlon 64 3200+
- 2084GB intern geheugen (4x512MB)
- OCZ 700W Voeding
- 2x WD Rapter SATA 74GB Schijven (Raid 1 Mirroring, BOOT HD)
- 2x Seagate Barra SATA 80GB Schijven (Raid 0)
- 2x Seagate Barra SATA 250GB Schijven (Raid 0)
- 1x Seagate Barra SATA 320GB Schijf (Raid 0)
- 1x Maxtor IDE 250GB Schijf
- 1x Maxtor SATA 200GB Schijf
- Geforce FX5500 AGP Kaart
- Pinnacle PCTV Pro Kaart
Laatst bewerkt: