Grote computer problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cryotic

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
De titel zegt het al, ik heb de afgelopen 1 1/2 jaar al computer problemen die steeds irritanter beginnen te worden.

Ik ben zelf ICT-er maar zie het einde nog steeds niet in zicht.

Problemen:
- Computer loopt vast bij het opstarten van windows en tijdens het werken, muis bevriest en enige uitweg is de reset-knop.
- Muis blijft soms steken/haperen (Met meerdere muizen, duidelijk veroorzaakt door hardware storingen)
- Computer start windows goed op, alleen bij het openen van een zwaardere applicatie of media programma loopt windows vast (Photoshop/MediaPlayer/Winamp/Pinnacle PCTV Pro)
- Computer draait soms uren goed, alleen bij het openen van een zwaardere applicatie of media programma loopt windows vast (Photoshop/MediaPlayer/Winamp/Pinnacle PCTV Pro)
- Windows XP komt met de melding dat niet alle gegeven konden worden opgeslagen op D:\$Mft (Google gaat alle kanten op met deze foutmelding, geen waarin ik mijn problemen herken)

Dit is al gedaan en heeft me niks verder geholpen:
- Meerdere Herinstallaties.
- Vervanging HD.
- Vervanging Intern Geheugen.
- Vervanging Mobo.
- Vervanging Video kaart.
- Drivers/Bios updates.
- Kast onderzocht voor losliggende schoefjes of kortsluiting veroorzakers.
- Vervanging kabels intern en extern..
- Mem/HD/Proc/VGA test/stress tools gedraaid (Alles in orde)
- Overige schijven/PCI kaarten losgekoppeld (Om te zien of ik een krachtigere voeding nodig had).
- Problemen komen en gaan bij koude/kamertemp/warme omgevingen.
- Kast volledig uitgebouwd en stap voor stap ingebouwd om zeker te zijn dat alles in orde is.
- IDE inplaats van SATA schijf als boot schijf getest
- Gekeken naar brand vlekjes / rare geluiden (Tikkende HD's)

Mijn computer is niet meer in een keer op te starten, ik ben vaak 5 of meerdere keren aan het resetten voordat alles werkt.

Configuratie:
- Windows XP Pro SP2
- MSI A8V Deluxe Mobo
- AMD Athlon 64 3200+
- 2084GB intern geheugen (4x512MB)
- OCZ 700W Voeding
- 2x WD Rapter SATA 74GB Schijven (Raid 1 Mirroring, BOOT HD)
- 2x Seagate Barra SATA 80GB Schijven (Raid 0)
- 2x Seagate Barra SATA 250GB Schijven (Raid 0)
- 1x Seagate Barra SATA 320GB Schijf (Raid 0)
- 1x Maxtor IDE 250GB Schijf
- 1x Maxtor SATA 200GB Schijf
- Geforce FX5500 AGP Kaart
- Pinnacle PCTV Pro Kaart

Laatst bewerkt:
Alle symptomen op een rijtje zettend met daarbij wat je allemaal al vervangen hebt, doet mij sterk denken aan een brakke voeding

Misschien is het mogelijk de voeding even door te (laten) meten of tijdelijk een andere voeding aan te sluiten.

Misschien is het mogelijk de voeding even door te (laten) meten of tijdelijk een andere voeding aan te sluiten.

Ja net al rond gekeken, helaas niks liggen op het moment, een reserve voeding is altijd meegenomen dus bestel denk ik een 500W.

Kan je mij iets aanraden?

Koop in ieder geval een voeding van een A-merk, dat is het meest belangrijk.

Het gaat niet alleen omhet aantal Watts, maar ook om de stabiliteit en kwaliteit van de voeding.
Een 450W voeding van een slecht merk zal minder presteren dan een 350W voeding van een A-merk.

Hierbij een lijstje:

Merk Kwaliteit

A.C. Ryan Uitstekend
Aerocool Goed
Antec Goed
Aopen Goed
Asus Goed
Be Quiet Goed
Chieftec Goed
Coolermaster Goed
CWT Goed
Enermax Uitstekend
Enhance Goed
Enlight Goed
Fortron (FSP Group) Goed
Hiper Goed
Huntkey Goed
Levicom Goed
Nexus Goed
OCZ Uitstekend
Procase Goed
Revoltec Goed
Sharkoon Goed
Silentmaxx Goed
SilenX Goed
Silverstone Goed
Superflower Goed
Tagan Goed
Thermaltake Goed
Topower Goed
Q-technology Goed
Yesico Goed
Zalman Goed

Q-tec Slecht
Sweex Slecht
Trust Slecht

Lijkt inderdaad zeer sterk op een voedingsprobleem... Die 450 Watt kan al die toeters en bellen niet trekken, loopt dus op z'n tenen waardoor spanningsfluctuaties ontstaan en er dus de vreemdste dingen kunnen gebeuren.... Ik denk dat je ook met 500 niet erg stabiel krijgt met dat grote aantal schijven..... en dat type videokaart... 600 zou beter zijn...

Bij een spinup kan een harddisk tot 2300 mA vragen, dit dan maal het aantal schijven dat je hebt..... reden waarom de PC moeilijk opstart....

Standaard stroomgebruik van een harde schijf: 5V 600mA, 12V 960 mA......

Laatst bewerkt:
Ook ik sluit me aan bij de conclusie van een niet goed voor jouw presterende voeding.
Veel HD's, zie ik (8 in totaal), vraagt toch een serieuze(re) voeding.

Ok mensen, nieuwe voeding gekocht van OCZ 700 W

Tot nu toe gaat het zeer goed :thumb:

Bedankt allemaal voor jullie feedback en aandacht.

Groeten,

Kevin

Zeer goede beslissing! [wel respect voor die oude voeding, dat ding moet echt extreem goede specs hebben dat hij het zo lang volhield met dat circus wat er aan hangt]

Succes!

Helaas mijn computer problemen 'are back' ik wist het, ze zeiden nog 'ill be back' :D

Wel enig sinds gemuteerd.

Lees first post voor geschiedenis a.u.b.

Probleem:
Op het moment moet ik mijn computer tot 8 x herstarten wil hij zonder problemen Windows binnenkomen en stabiel blijven draaien.

Symptomen (Opvolgend):
1e start - Bij de loading scherm van Windows loopt de hele boel vast, enige uitweg -> reset
2e start - Na het inloggen bij het laden van applicaties hapert de muis enorm en loopt de hele boel vast, enige uitweg -> reset
3e start - Bij licht gebruik (Media Player + Browser of iTunes + Browser) hapert de muis en dus het systeem gigantisch en loopt de hele boel vast, enige uitweg -> reset
4e start – Eenmaal Windows binnen start ik een serie of film en loopt de hele boel vast, enige uitweg -> reset
5e start – Eenmaal Windows binnen zijn twee van mijn schijven (RAID arrays) niet aanwezig.

Sommige stappen herhalen zich soms meer dan 1 keer, vandaar het verhaal 8 x herstarten voor het allemaal normaal draait.

In mijn first post zie je de werkzaamheden die ik (nu nogmaals) ondernomen heb waarvan niks wilt helpen.

Hulp hierbij is erg gewaardeerd.

Blijft volgens mij niet veel anders meer over als of goede drivers of processor (maar dat lijkt me sterk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan