Grote Computer Update?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpistool

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
Hallo allemaal, deze zomervakantie wil ik mijn iet wat trage en volle computer helemaal updaten zodat deze weer helemaal fijn werkt. Over een tijdje koop ik een eigen iMac, maar de Dell Dimension 2400 waar ik het nu mee doe gaat naar mijn zusjes.
Ik ben van plan deze helemaal volgens onderstaand verhaal te updaten en ik heb wat hulp nodig; mensen die tips kunnen geven wat wel en wat niet te doen (met betrekking tot mijn verhaal).

In mijn bezit
Systeemmodel: Dimension 2400
Naam van besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition
Versie: 5.1.2600 Service Pack 3 Build 2600
Systeemtype: Op x86 gebaseerde pc
Processor: x86 Family 15 Model 2 Stepping 9 GenuineIntel ~2790 Mhz
BIOS-versie/datum: Dell Computer Corporation A05, 2-12-2003
SMBIOS-versie: 2.3
Totaal fysiek geheugen 1.024,00 MB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Ruimte voor wisselbestand 4,36 GB
Als je meer wilt weten, wees niet bang om te vragen!

Upgrade
Ik wil een 1GB ram toevoegen.
zo'n eentje
Ik wil dus upgrade naar
windows 7 (waarschijnlijk met office 2010)

problemen volgens update-scanner
Windows Aero support
Your current graphics adapter won't support the Windows Aero user interface. If you want to experience the benefits of Windows Aero, contact your PC manufacturer or retailer to see if an upgrade is available.
Microsoft .NET Framework 1.1
Not compatible
This version of the program will not work on Windows 7.

Requirements
Virtualization technology not supported
Your PC does not support hardware assisted virtualization technology.

1,0 GB of RAM
Your PC memory doesn't meet the 2 GB requirement for running Windows XP Mode on 32-bit Windows 7. When running XP Mode, you might experience poor performance.

Extra 15 GB of free space
For best performance, make sure your PC has 15 GB of free space before installing Windows XP Mode.​

Hoi....

Die 1gb geheugen dat er nu in zit is dat 1 reepje van 1gb of 2x512?
Totaal kan dit systeem maar 2gb aan verdeeld over 2 sloten(pc2700)Dus mocht je nu 2x512 hebben dan kom je naplaatsing op 1.5gb uit.

Wat betreft je melding over aero.Je onboard chipje is daar niet geschikt voor.Dan zal je een kaart moeten plaatsen die dat wel aankan.Nadeel van dit systeem is dat het alleen maar pci sloten bevat.

BRON

Tevens verplaats ik dit topic van hardware/overig naar sectie aankoop nieuw systeem/upgraden.

Laatst bewerkt:
moet je eerlijk zeggen dat deze pc tog wel klaar is voor de schroot hoop
je kan betere pc's vinden voor 200 euro op marktplaats

Pc is gedatteerd ja...maar zou nog prima kunnen voldoen.(geen gamen)

Alleen als men er welicht voor kiest eerder 15 euro voor een reepje te geven ipv bijv 200 euro voor een andere pc is dat geheel aan hun.En wellicht begrijpelijk.(laat ik videokaart nog even buiten beschouwing)
Voor een gering bedrag zal zusje blij zijn.
Het is niet aan ons om over budget te beoordelen.:)

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp, moet ik alleen nog de videokaart vervangen (nog even uitzoeken hoe).

Die 1gb geheugen dat er nu in zit is dat 1 reepje van 1gb of 2x512?
Totaal kan dit systeem maar 2gb aan verdeeld over 2 sloten(pc2700)Dus mocht je nu 2x512 hebben dan kom je naplaatsing op 1.5gb uit.
Waarom niet 2 van 1GB?

Of je er 2 van 1gb wilt plaatsen is geheel aan jou.Ik weet namelijk niet wat je nu hebt of dat er 1 van 1gb is of 2x512.

Voor aero zal er idd een PCI videokaart inmoeten.(let op:GEEN PCI-E)

En waar koop ik die?
Het liefst niet te duur, hij moet windows 7 en office 2010 normaal kunnen draaien.
De computer wordt niet bedoeld voor zware games zoals Call Of Duty/FIFA, misschien spelletjes die er nu op staan maar die hebben sowieso niet veel nodig.

dit is het echt niet waard pc2700 ram is zeer schaars mensen vragen zo 20 euro en dat voor 1x 1GB
en de pci videokaarten zijn ook bijna niet meer verkrijgbaar *nieuw*
klikerdeklik

2 de hands kan natuurlijk ook
maar zelfs dan nog kom je gewoon erg duur uit voor een upgrade
klikerdeklik

of een tweede hands videokaart
klikerdeklik

80 euro hier aan uit geven voor een upgrade is imho al teveel

ik raad je aan om op marktplaats naar een 2 de hands pc te zoeken
want met het zelfde geld waar mee jij een upgrade wilt gaan kopen kun je een sterkere pc kopen met een sterkere cpu
klikerdeklik
dit systeem kan windows 7 met gemak hebben

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan