grote en kleine letters/cijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.

ktonk1

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2005
Ik heb een veld van 7 posities, hierin mogen cijfers en letters ingevuld worden. Letters moeten altijd als hoofdletter worden weggeschreven. In mijn formulieren en rapporten zie ik dit bij invoer als raadplegen terug. Ga ik echter in mijn tabel kijken dan zie ik toch nog kleine letters terug bij nieuw ingevoerde records. Mijn field size staat op 7, bij Format heb ik alleen > staan. Ik gebruik geen inputmask. Hoe los ik dit op?

Zet onder de eigenschap voor bijwerken van het formulier een stukje code dat er zo uit ziet:

me.NaamVeldOpFormulier = UCase(me.NaamVeldOpFormulier)

Dan worden voor dat veld alle letters hoofdletters.

Je kunt bij de eigenschappen van dit veld het invoermasker veranderen in

>C< aaaaaaaaaaaa.........

geen spaties plaatsen. Ik heb zelf die spatie gezet achter het 2de haakje omdat anders dit invoermasker niet verscheen in dit bericht

Sorry, een klein foutje...het vorige bericht van mij verandert alleen maar de eerste letter in hoofdletters...voor alles in hoofdletters te zetten kun je dit bezigen:

>CCCCCCCCCCCCCCCCCC....

In Access zie ik nu alles goed staan maar als ik mijn tabel gebruik om te mailmergen in Word dan zie ik mijn veld nog steeds het veld als kleine letters ondanks dat ik in mijn Access applicatie alles wel met grote letters zie.

Dan heb je dus de oplossing van Scarie gebruikt. Die zorgt er namelijk voor dat alle letters als hoofdletters getoond worden op je formulier, maar in werkelijkheid kunnen het nog steeds kleine letters zijn.
Mijn oplossing zorgt ervoor dat het met hoofdletters in de database komt.
Je kunt ze ook allebei toepassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan