grote groepen emailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Hallo,
Ik ga een nieuwsbrief maken voor een vereniging met ± 500 leden. In de testfase laat ik 30 mensen de nieuwsbrief beoordelen. Ik heb voor deze 30 een aparte map gemaakt waardoor ik naast de map contactpersonen ook nog een map nieuwsbrief heb. Ik voel er uiteraard weinig voor om de map contactpersonen te vullen met 500 adressen, ik hou het liever gescheiden.
Mijn vraag is: hoe schrijf ik deze mensen allemaal aan, zonder dat ze elkaars adressen in beeld krijgen en zonder dat ik alles handmatig in het BCC vak moet zetten. Het lukt me niet om adressen uit de map nieuwsbrief toe te voegen.

Groeten,
snelsnel.

Heb je al eens aan een distributielijst gedacht? In deze lijst zet je alle leden en geef je de lijst een bepaalde naam (Leden Vereniging bijvoorbeeld) vervolgens selecteer je bij een nieuw e-mailbericht die distributielijst in het vak BCC...

Ik weet niet zeker of men elkaar's e-mail dan ook ziet, je zou dit kunnen testen met een kleine groep + je eigen adres erbij.

Hier vindt je een stappenplan (Even klikken op "Een distributielijst maken met namen uit het adresboek") voor Outlook 2003 en werkt ook voor Outlook 2007

Het euvel hier is dat je de leden voor de distributielijst alleen uit het adresboek Contactpersonen kunt halen. Ik wil juist een aparte lijst hanteren, waardoor het adresboek Contactpersonen niet vervuild wordt met enkele honderden adressen die ik alleen wil gebruiken voor het verzenden van de nieuwsbrief. Als ik nu een nieuwe email maak kan ik bij namen selecteren ben alleen kiezen voor naam weergeven uit Contactpersonen en Outlook-adresboek. Het laatste boek is altijd leeg.

Groeten,
snelsnel.

Komt ie:

Bestand > Nieuw > Map

Naam: Verenigingsleden
Map bevat: Contactpersoonitems
Selecteer waar u de map wilt opslaan: Contactpersonen

Vervolgens heb je een 2e contactpersonenlijst en kun je hier alle verenigingsleden aan toevoegen, doe je daarna het verhaal over de distributielijst dan kun je dus door alleen die lijst te selecteren alle adressen die in die lijst staan in een keer mailen.

Kan zijn dat de menu's wat anders zijn, ik werk met Outlook 2007 namelijk :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan