• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

grote hoeveelheden tekst wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RekenwonderNiels

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2016
Beste iedereen,

Ik ben bezig met een opdracht bon, de opdrachtbon werkt prima.
Maar nu wil ik op de pagina onder de opdrachtbon een checklist maken.
Omdat ieder product op andere punten moet worden gecontroleerd, moet de checklist automatisch wisselen wanneer er in de opdrachtbon een ander product wordt gekozen.

In het voorbeeld heb ik een simpel voorbeeld gemaakt met =ALS() als oplossing.. maar dit is onoverzichtelijk.
Ik wil ook geen lege regels in de checklist als een onderdeel niet van toepassing is.

In het voorbeeld bestaat de checklist uit 4 punten.. maar in het echt heb ik een pagina vol aan punten waarop de producten gecontroleerd moeten worden.

Is er een oplossing zoals bepaalde regels groeperen en afhankelijk van een formule regels verbergen of juist weergeven?
of een formule die kijkt of hij nodig is, en zo niet de regel automatisch zichzelf verbergt?

voorbeeld: Bekijk bijlage help!.xlsx

alvast bedankt! vriendelijke groet,

Niels

Misschien is het een optie om een tabel te maken met de checklijsten per product. Ik weet niet hoeveel producten/checkpunten je hebt. Wellicht dat je producten liever in de eerste kolom hebt staan en de checkpunten in de kolommen daarachter, dan moet je horiz.zoeken vervangen door vert.zoeken
Bekijk bijlage help! Q.xlsx

Super bedankt voor de reacties!

Ik heb de voorbeelden eens bekeken en zou graag het idee van Quiby gebruiken (ieder product een checklist geven en met formule opzoeken).
Wat ik alleen nog mis in de formule zijn de lege regels overslaan. als een onderdeel niet gecontroleerd hoef te worden, moet de regel niet zichtbaar zijn. of de formule pakt het eerst volgende punt (regel).

Verder ben ik een beetje vooruit aan het kijken hoe ik dit ga toepassen op de bestaande checklist.
We hebben namelijk ongeveer 70 producten die allemaal op ongeveer 30 punten gecontroleerd worden. de meeste producten worden op de zelfde punten gecontroleerd. is er dan een makkelijke manier om een databse te maken met controle punten?

Vriendelijke groet,

Daar kan ik wel iets mee :thumb:

Ik heb het werkblad in mijn originele excel bestand toegevoegd en aan de opdracht bon gekoppeld.
Het werkblad koppelt de checklist weer terug naar de opdracht bon. ik heb de hele constructie nu werkend voor 2 producten. De rest is gewoon koppelen en aanvullen.
Enorm bedankt, dit gaat helemaal goed komen.

In F5 de matrixformule:

PHP:
=IFERROR(INDEX($C$5:$C$35;SMALL(IF($B$5:$B$35=$E$5;ROW($B$5:$B$35)-4);ROW()-4));"")

Doortekken naar beneden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan