grote hoeveelheid query's in 1 rapport overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

scratchtraxx

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Beste,

(allereerst = zie bijlage voor verduidelijking, ik weet het is met de hand getekend, maar ik ben niet zo handig met teken software, ik hoop dat het duidelijk is)

Ik heb momenteel een database, waar op dit moment 6 querys zich in bevinden.
(omwille van bedrijfsprivacy heb ik eenvoudige namen gekozen)

Query BOEK1 = omzet van het product boek van het jaar 2009 (paar voorbeeld data)
Query KAST1 = omzet van het product kast van het jaar 2009 (paar voorbeeld data)
Query TAFEL1 = omzet van het product tafel van het jaar 2009 (paar voorbeeld data)

Query BOEK2 = inventariswaarde van de onderdelen voor product boek (paar vb)
Query KAST2 = inventariswaarde van de onderdelen voor product kast (paar vb)
Query TAFEL2 = inventariswaarde van de onderdelen voor product tafel (paar vb)

Bij de omzet, wordt per product de totale omzet berekend in de query (via de functie totalen in de overzichtsweergave, NIET de ontwerpweergave)

Bij de inventariswaarde, is er 1 berekend veld [waarde], dit is berekend op basis van het aanwezige aantaal en de eenheidsprijs(deze is verborgen).

Het uiteindelijke doel is, dat deze 6 querys op een rapport komen, om een gemakkelijk overzicht te krijgen. (naar de toekomst toen gaan het een 60 tal querys worden).

Nu mijn vraag, is dit mogelijk om dit klaar te krijgen, of is dit niet mogelijk.

Ik heb een basis van access, maar de echt meer professionele toestanden, ben ik niet op de hoogte. Alvast vriendelijk bedankt !

Bijlagen

Je kunt voor elke query een apart rapport maken, en ze als subrapport invoegen in een hoofdrapport. Ik heb geen idee hoeveel subrapporten access toestaat, maar 60 lijkt mij een stevig aantal... In dat geval zou je waarschijnlijk de subrapporten ook moeten onderbrengen in een subrapport, zodat je een hoofdrapport hebt, met daarin subrapporten met daarin ook weer subrapporten.

Je kunt voor elke query een apart rapport maken, en ze als subrapport invoegen in een hoofdrapport. Ik heb geen idee hoeveel subrapporten access toestaat, maar 60 lijkt mij een stevig aantal... In dat geval zou je waarschijnlijk de subrapporten ook moeten onderbrengen in een subrapport, zodat je een hoofdrapport hebt, met daarin subrapporten met daarin ook weer subrapporten.

Ok bedankt, ik ga het even uitproberen, enig idee hoe ik het dan het beste aanpak om de rotaties te berekenen.

Mijn probleem is vooral ook, hoe kan ik de totalen die in de querys staan gebruiken in het rapport?
(ik bedoel, het zijn al 2 verschillende querys, en daar acces precies ook lastig in bij een rapport, ik kan maar 1 query kiezen)

Laatst bewerkt:
Op zich is het makkelijker om de totalen te berekenen op het rapport, omdat je groeperingsniveaus kunt aanbrengen in rapporten, en per niveau een totaal kunt laten berekenen, alsmede ook een eindtotaal. Uit je opmerking maak ik wel op dat je met 2007 werkt; in oudere versies heb je namelijk geen knop Totalen in de Gegevensweergave.
Aangezien ik weiger met 2007 te werken, zijn mijn tips dus op de oudere versies gebaseerd...

Op zich is het makkelijker om de totalen te berekenen op het rapport, omdat je groeperingsniveaus kunt aanbrengen in rapporten, en per niveau een totaal kunt laten berekenen, alsmede ook een eindtotaal. Uit je opmerking maak ik wel op dat je met 2007 werkt; in oudere versies heb je namelijk geen knop Totalen in de Gegevensweergave.
Aangezien ik weiger met 2007 te werken, zijn mijn tips dus op de oudere versies gebaseerd...

Beste,

Ik werk wel degelijk met de Access 2003, maar ik heb thuis een nieuwe pc met 2007 (dat lijkt me nog ingewikkelderder, daarom kleine verwarring)

Als ik nu 2 subrapporten in een rapport steek, is het dan ook nog mogelijk om (vb1 subrapport is berekening omzet, ander subrapport is berekening inventaris) om hier op de 1 of andere manier een rotatie op te berekenen?

Dit is (inventaris/voorraad)*365 ik heb nu al een resultaat waar ik blij met ben, het komt al in de buurt van wat ik wil.

Dat kan inderdaad; je kunt tekstvakken in een subrapport aanroepen tot (geloof ik) maximaal 7 niveau's diep. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
Me!Subrapport1.Report!Subrapport2.Report!Control.Value

Dat kan inderdaad; je kunt tekstvakken in een subrapport aanroepen tot (geloof ik) maximaal 7 niveau's diep. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
Me!Subrapport1.Report!Subrapport2.Report!Control.Value

Dus als ik het goed begrijp, moet ik momenteel maar 1 niveau diep gaan, dus kan ik zeggen =

Me!Subrapport1.Report!Control.Value

Nu mijn vraag hierbij, hoe geef ik dan aan in de code dat ik de waarde van het tekstveld wil dat de naam tekst8 heeft.

Een directe bijvraag, zal ik gebruik moeten maken van parameters VAL() omdat het over een getal gaat en niet over tekst, en omdat ik een berekening ga maken.

Alvast enorm bedankt voor de hulp tot nu toe! Super gewoon!

Je vervangt Subrapport1 door de naam van het subrapport, en Control.Value door Tekst8.Value. Overigens zou ik de naam Tekst8 vervangen door iets logischers... Met 60 subrapporten raak je anders wel heel snel de draad kwijt!
Als je berekeningen wilt maken, dan zou ik er met Val of CDbl inderdaad een getalomzetting van maken.

Je vervangt Subrapport1 door de naam van het subrapport, en Control.Value door Tekst8.Value. Overigens zou ik de naam Tekst8 vervangen door iets logischers... Met 60 subrapporten raak je anders wel heel snel de draad kwijt!
Als je berekeningen wilt maken, dan zou ik er met Val of CDbl inderdaad een getalomzetting van maken.

Beste,

ik gebruik dus de volgende code bij besturingselementbron =
=Me!omzetclub.Report!omzettm1.Value
(ik heb in de eerste fase geen berekening gedaan, ik wou eerst testen of het opvragen van 1 subformulier al lukte)

En ik heb het tekstvak in de detailsectie staan (zie printscreen),

Het enige probleem dat ik wel heb is dat ik als resultaat krijg #naam? dus ik doe nog altijd iets mis???

Bijlagen

• oproepen_subformulier.JPG
    oproepen_subformulier.JPG
    57,3 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan