scratchtraxx
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 nov 2008
- Berichten
- 35
Beste,
(allereerst = zie bijlage voor verduidelijking, ik weet het is met de hand getekend, maar ik ben niet zo handig met teken software, ik hoop dat het duidelijk is)
Ik heb momenteel een database, waar op dit moment 6 querys zich in bevinden.
(omwille van bedrijfsprivacy heb ik eenvoudige namen gekozen)
Query BOEK1 = omzet van het product boek van het jaar 2009 (paar voorbeeld data)
Query KAST1 = omzet van het product kast van het jaar 2009 (paar voorbeeld data)
Query TAFEL1 = omzet van het product tafel van het jaar 2009 (paar voorbeeld data)
Query BOEK2 = inventariswaarde van de onderdelen voor product boek (paar vb)
Query KAST2 = inventariswaarde van de onderdelen voor product kast (paar vb)
Query TAFEL2 = inventariswaarde van de onderdelen voor product tafel (paar vb)
Bij de omzet, wordt per product de totale omzet berekend in de query (via de functie totalen in de overzichtsweergave, NIET de ontwerpweergave)
Bij de inventariswaarde, is er 1 berekend veld [waarde], dit is berekend op basis van het aanwezige aantaal en de eenheidsprijs(deze is verborgen).
Het uiteindelijke doel is, dat deze 6 querys op een rapport komen, om een gemakkelijk overzicht te krijgen. (naar de toekomst toen gaan het een 60 tal querys worden).
Nu mijn vraag, is dit mogelijk om dit klaar te krijgen, of is dit niet mogelijk.
Ik heb een basis van access, maar de echt meer professionele toestanden, ben ik niet op de hoogte. Alvast vriendelijk bedankt !
(allereerst = zie bijlage voor verduidelijking, ik weet het is met de hand getekend, maar ik ben niet zo handig met teken software, ik hoop dat het duidelijk is)
Ik heb momenteel een database, waar op dit moment 6 querys zich in bevinden.
(omwille van bedrijfsprivacy heb ik eenvoudige namen gekozen)
Query BOEK1 = omzet van het product boek van het jaar 2009 (paar voorbeeld data)
Query KAST1 = omzet van het product kast van het jaar 2009 (paar voorbeeld data)
Query TAFEL1 = omzet van het product tafel van het jaar 2009 (paar voorbeeld data)
Query BOEK2 = inventariswaarde van de onderdelen voor product boek (paar vb)
Query KAST2 = inventariswaarde van de onderdelen voor product kast (paar vb)
Query TAFEL2 = inventariswaarde van de onderdelen voor product tafel (paar vb)
Bij de omzet, wordt per product de totale omzet berekend in de query (via de functie totalen in de overzichtsweergave, NIET de ontwerpweergave)
Bij de inventariswaarde, is er 1 berekend veld [waarde], dit is berekend op basis van het aanwezige aantaal en de eenheidsprijs(deze is verborgen).
Het uiteindelijke doel is, dat deze 6 querys op een rapport komen, om een gemakkelijk overzicht te krijgen. (naar de toekomst toen gaan het een 60 tal querys worden).
Nu mijn vraag, is dit mogelijk om dit klaar te krijgen, of is dit niet mogelijk.
Ik heb een basis van access, maar de echt meer professionele toestanden, ben ik niet op de hoogte. Alvast vriendelijk bedankt !