• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grote lettertype van de aangemaakte lijst

• Onderwerp starter Onderwerp starter STM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

STM

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Beste,

Na het aanmaken van een lijst via valideren knop loop ik tegen een probleempje aan.

Bij het gebruiken van de lijst is het lettertype zo klein bijna niet te lezen, reden het werkvenster is op 75% gebracht voor het gemaak van verwerken tabel.

Is het nu mogelijk het lettertype te vergroten van deze uitklapbare lijst, en hoe ????

Dank voor de geboden hulp.

Jo

Helaas gaat dit niet.

Eventueel comboboxen aanmaken van de 'ActiveX-Besturingselementen'.
Daar kan dat wel.

ik wens nu deze aangemaakte active-x comboboxen lifteren op de inhoud ???

Geachte,

Dank voor het aangebrachte, het werkt perfect maar nu stel zich een nieuw probleempje.

Wanneer ik de filtering van de kolommen toepast gebeurt dit niet op de reeks aangemaakte active-x comboboxen ( lifteren op de inhoud )
er staat niet in de uitklaplijst van de filter ( sorteren van A - Z , alles selecteren enz.... )

Hoe kan ik dit verhelpen??

Dank voor het meedenken

Jo

Allereerst door een voorbeeldbestandje te plaatsen zodat wij kunnen zien wat er niet en wel gebeurt.

Graag een Excel bestand toevoegen.

Zet bij 'Linkedcell' (eigenschappen van de combobox) het adres van de cel waar de combobox staat.
Linkedcell: D7 enz.

Geachte,

Dank voor het voorgaande maar nu is er een ander probleempje die ik niet opgelost krijg wegens onwetendheid.

Wanneer ik nu de gegevens heb ingevuld ik ze opsla onder een andere naam en terug open dat staan de ingevulde gegevens er niet meer in maar is het wel de begin situatie die ik terug krijg.

Waarschijnlijk moet dit ook gebeuren in de eigenschapppen?? Ikzelf vind het niet?
Of weet je mij een site die uitleg geeft over combobox eigenschappen?

Dank bi voorbaat voor de geboden hulp.

Jo

Test het eens.
In cel k7 staat een subtotaalformule die wordt herberekend als je filtert, daardoor gaat de 'Calculate' event lopen.
De comboboxen staan nu vast aan hun eigen cel vergrendeld.
De 'listfillrange' is leeg gemaakt door een regel in de code, maar wordt vevangen door 'List'.

Code:
Private Sub Worksheet_Calculate()
Dim i As Long
For i = 1 To 4
 With ActiveSheet.OLEObjects("ComboBox" & i)
   .ListFillRange = ""
   .Object.List = Range("J7:J" & Cells(Rows.Count, 10).End(xlUp).Row).Value
  If Range(.LinkedCell).EntireRow.Hidden Then
    .Visible = False
 Else
    .Visible = True
    .Top = Range(.LinkedCell).Top
    .Left = Range(.LinkedCell).Left
   End If
  End With
 Next i
End Sub