Grote PC kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Weet iemand waar ik een grote PC kast kan kopen waar veel hoge dingen in kunnen? Ik heb nu de x-warrior van aerocool maar mijn corsair hydro H80i past er nog maar net in en ik moet best wel proppen. Weet iemand toevallig een diepe PC kast die ook goedkoop is?

Ik weet trouwens niet of het moederbord wat uitmaakt maar het is een M5A78L-M/USB3

Zou het trouwens ook met lego kunnen? Ik heb nog een paar dozen staan. Is dat veilig met de temperaturen van een PC, dus is de ventilatie goed? En zal de lego niet snel smelten tijdens iets zwaars als gamen?

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je precies met de lego? En is die h80i het enige waar je problemen mee hebt?

Tot nu toe is de h80i het enige probleem.

En ik bedoelde of een Lego kast bouwen een verstandige keuze is.

Coolermaster CM II 690 en de Corsair Carbide 300R zijn beide goede behuizingen.
vraag me wel af waarom je H80i niet past die zou daar wel in moeten werken...

je moet de H80i aan de achterkant monteren niet de bovenkant...

zo dus
900x900px-LL-9d6b7338_IMG_0050.jpeg

Laatst bewerkt:
Sowieso heb ik 'm liever aan de zijkant maar aan de achterkant kan niet omdat die dan dwars door het moederbord heen zou moeten. Maar die behuizingen zijn ver buiten mijn budget. Is het binnen de €40 ook mogelijk of moet ik voor een grote kast echt minstens 70 betalen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Een kast met lego is zowieso niet verstandig, alleen casemodders doen dat af en toe, maar dat is af te raden. Je hebt veel grote kasten :/ maar die vallen niet onder de categorie 'goedkoop'. Voor 58 euro heb je wel een full tower model, maar dat is wel biggie? klik

Altijd zo jammer dat er dan weer verzendkosten bij komen, ik zal dus maar ff wachten tot eind volgende om de coolermast elite 430 te kopen :(

En waarom is lego eigenlijk onverstandig? Heeft dat met de temperatuur te maken? En is dat onmogelijk op te lossen?

een kast moet airflow en elektrostatische pulsen weg houden van de hardware die er in zit.

het kan wel maar dan moet je het goed doen en je hebt SUPER veel lego nodig!

Ik heb tientallen kilo's Lego dus dat zit op zich wel goed :p
Maar hoe moet ik het dan goed doen?

Want ik zie deze bijvoorbeeld met allemaal gaatjes
__2.jpg

Is dat goed of juist niet?

En over die elektrostatische pulsen, hoe worden die weggehouden dan? Zorgt Lego voor elektrostatische pulsen?

Ik zie net trouwens dat mijn koeling mijn videokaart omlaag drukt dus ik moet even snel een gratis (tijdelijke) oplossing hebben :p

je kunt bijvoorbeeld het moederbord tray wat in een oude behuizing zit eruit schroeven en deze monteren aan je lego omhelzing

je pc voert alle electrostatische pulsen naar de voeding de voeding is weer aangesloten op het stroom net en via de kopere kabels gaat dat dan de grond in

je moet er dus voor zorgen dat je componenten direct of indirect via metaal verbonden is op de voeding dit kan via zon zwarte ground kabel of via de behuizing van de voeding

Alles moet toch al standaard met de voeding verbonden zijn? Of begrijp ik je verkeerd? (Sorry voor al dat gedoe, ik ben er nog niet helemaal in thuis :p)

nee de plaat waarop het moederbord word gemonteerd met afstands busjes is via de kast gegrond aan de voeding

Laatst bewerkt:
Ow zo, en met de lego behuizing moet het moederbord dus gewoon op een ijzeren plaat die met de voeding verbonden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan