Grote problemen XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2003
Berichten
2
Ik heb net een oud Trustmaster Super Sport stuur gekregen. Ik wou dat stuur dus gaan aansluiten op mijn PC, wat blijkt, geen gameport.

Ik een geluidskaart halen, doet het niet. In mijn wanhoop gebruik ik ook nog een keer de restore functies van XP. Bijna alle drivers weg.

Opnieuw installeren dus en ook nog een andere geluidskaart, want die was kapot. Toen de geluidskaart geinstalleerd en alle drivers weer opnieuw. Toen maar eens bezig met het stuur. Die deed ik in de gameport.

Toen bleek dat ik eerst de minidrivers voor Win 2k/XP moest downloaden. Dat heb ik dus gedaan, maar toen ging het fout. Eerst moest een archief worden uitgepakt en er werd een installer gestart. Ik kon nog net zien dat er iets naar 'C:\WINDOWS\System' of 'C:\WINDOWS\System32' werd gekopieerd. Je moest toen zelf bij het configuratiescherm-->spelbesturing het apparaat toevoegen.

Het stond in de lijst en een nieuwe wizzard van windows XP begon dat er nieuwe hardware was gevonden: "Trustmaster NASCAR Super Sport Combined(WMD)" en "HIDclass", niks aan de hand dus. Dan op volgende gedrukt en automatisch installeren gedrukt: even zoeken, en dan de volgende foutmelding in het laatste scherm: Er is een fout opgetreden bij het installeren van het apparaat. De vereiste sectie kon niet worden gevonden in het INF-Bestand. Die zelfde melding kwam ook toen ik hem handmatig installeerde.

Op een andere computer met Win Xp Pro werkte de driver wel en het stuur dus ook, geen foutmelding.


Nog wat extra feiten die kunnen van belang zijn:
-->1. Al mijn spelbesturings-apparaten staan aangegeven als onbekend bij apparaatbeheer.

-->2.Voordat ik de restore functie van XP had gebruikt was alles nog normaal, ook dat bij punt 1, toen installeerde ik de driver ook en bij het selecteren van het stuur ging de instal zonder problemen. Maar er stond aangegeven dat het stuur niet was verbonden, dat klopte ook want ik had nog geen gameport.

-->3.Bij elk apparaat in de lijst bij spelbesturing werkt de installatie niet, allemaal de melding van het INF bestand.

Ik denk niet dat nog een oplossing is, behalve XP opnieuw installeren, maar daar hou ik niet zo van. Als er nog iets is wat ik over het hoofd heb gezien, zeg het dan!
 

Bijlagen

  • probleeminf.txt
    4 KB · Weergaven: 10
Alles verwijderen uit apparaatbeheer wat fout is en opnieuw installeren.
 
Er is alleen niets fout, alle onderdelen die normaal bij 'besturing voor geluid,beeld en spelletjes' staan staan nu bij onbekend. De apparaten die er al staan doen het gewoon, alleen er willen geen nieuwe bij. Want dan geeft de computer aan dat die het vereiste deel in een INF bestand niet kan vinden, en de betreffende INF bestanden verwijderen heeft ook geen nut.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan