grote problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

broertje

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
met het opstarten krijg ik dit in beeld weet iemand hier raad mee of wat er aan de hand is

trend chipawayvirus(R) on guard

detecting primary master............maxtor 33073h3

detecting primary slave............none

detecting secondary master.........dvd

detecting secondary slave..........pcrw804

smart failure predicted on primary master: maxtor 33073h3

Immediately back-up your data and replace your hard disk drive
A failure may be imminent

dat staat onder op het zwarte scherm direct met het op starten ik hoop dat er iemand raad weet en niet meteen opnieuw xp instaleren ik heb al systeem herstel gedaan in de veilige modus maar werkt niet. groetjes

Zet in de bios bij de HD opties Smart eens uit.

Dit heeft eigenlijk niets met windows xp of de software op je harde schijf te maken.
Nieuwe harde schijven hebben een functie: SMART.

Hiermee kan de schijf zelf zijn gezondheid bepalen. Hier geeft de schijf zelf dus aan dat hij mogelijk op zn sterfbed ligt. Zet al je belangrijke bestanden dus even op cd en neem contact op met je pc leverancier als je nog garantie hebt. (SMART is overigens niet altijd even betrouwbaar, de schijf zou het nog jaren goed kunnen doen.)

Als je de smart status onder windows wilt bekijken kan je het programma speedfan (http://www.almico.com/speedfan.php) gebruiken. Zie ook bijlage:

Laatst bewerkt:
uitschakelen

waar kan ik smart uitschakelen precies dan want ik ben in de bios geweest maar heb het niet kunnen vinden

Is afhankelijk van de Bios type.

Loop alle onderdelen eens door.

bios

dit is mijn bios ik heb er xp opnieuw op gezet maar krijg nog steeds die foutmelding in het begin

ASUS CUV4X ACPI BIOS Revision 1006 25-7-2000

nog steeds niet opgelost

dat staat in het begin op mijn scherm en ik heb er xp al een keertje opnieuw opgezet maar het blijft er staan weten jullie iemand raad.

trend chipawayvirus(R) on guard

detecting primary master............maxtor 33073h3

detecting primary slave............none

detecting secondary master.........dvd

detecting secondary slave..........pcrw804

smart failure predicted on primary master: maxtor 33073h3

Immediately back-up your data and replace your hard disk drive
A failure may be imminent

en dit is mijn bios

Adware software inc. ASUS CUV4X ACPI BIOS Revision 1006 25-7-2000

SMBIOS- versie 2.3

ik hoop dat er iemand een oplossing weet vij voorbaat hartelijk dank

test met maxtor

ik heb een test gedaan met maxtor powermax 4.06 en
dit was het resultaat

testresultaat maxtor powermax 4.06

model #: maxtor 33073H3

serial #: L3H29L2C

FIRMWARE : YAH814YO

CYLINDERS : 59556

HEADS : 16

SPT : 63

MAXIMUM LBA : 60032448

CONGRATULATIONS! YOUR DRIVE IS CERTIFIED ERROR FREE
PRESS ANY KEY TO CONTINUE

dus nu weet ik het niet meer. misschien iemand van jullie nog?????????????? groetjes

hallo

is er nog iemand die iedeen heeft voor me of is het afgelopen nu zitten we vast????

Welk merk/type moederbord heb je?

Groetjes Erik Rothuis.

moederbord sorry

award medallion bios v6.0

asus cuv4x acpi bios revision 1006

printscreen

heeft er niemand hier hetzelfde moederbord als ik en kan ie daar een printscreen van maken zodat ik kan kijken of er iets fout staat bij me bij voorbaat harttelijk dank

sorry zal zorgen dat het ander bericht verdwijnt
foutje van me

printscreen????????

heeft niemand hetzelfde moederbord als ik en kan daar een printscreen van maken???????
wil gewoon ff controleren of er iets heel fout staat

Hallo Broertje,

tjonge jonge, wat ben jij ongeduldig zeg. Sommige mensen hebben ook nog een prive leven en moeten ook nog werken. Tussendoor zijn er een aantal die de roeping hebben, andere mensen met computer problemen te helpen.

Ok hier de oplossing voor het probleem met de foutmelding bij het opstarten. Hoewel het moederbord en ik toch vraagtekens hebben bij je harde schijf. Hier de handleiding hoe de mededeling uit te zetten.

Ga naar de bios, door op del te drukken bij het opstarten. Het volgende scherm verschijnd dan.

bios1.jpg

bios2.jpg

Maar voordat je dit gaat doen adviseer ik eerst eens de ide kabel te controleren/vervangen. En te kijken of dan je probleem is verholpen, anders krijg je later mischien inderdaad problemen met de hd.

Groetjes Erik Rothuis.

Laatst bewerkt:
sorry

sorry roto voor mijn ongeduldigheid maar is wat lastig als je er niet uitkomt
maar helaas het werkt ook niet heb het gedaan zoals op de bios staat jammer

tis goed zo

ik stop er ff mee heb vanalles geprobeert en niks werkt
krijg die foutmelding niet weg dus als er iets gebeurt of het lukt me laat ik in ieder geval iets weten in ieder geval hartelijk dank voor alle hulp die ik gekregen heb

weet iemand nog wat?????

mijn probleem is nog steeds niet opgelost als iemand een idee heeft laat het ff weten. bv hartelijk dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan