Grote schijf op Vista onmogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik heb een 320 GB Seagate HD (niet Sata). Vista slaat bij de start vast als deze schijf erin zit, of die nu als master staat of als slave. Ik heb er geen last van als ik een 80 GB-schijf (niet Sata) aankoppel. Ik kan het me niet voorstellen, maar kan Vista schijven van die grootte niet aan?
 
Ja, zowel als master als als slave geprobeerd.
 
Heb je win vista geïnstalleerd op die hd van op die pc of ergens anders???
 
Op de eerste HD. De 320 GB-schijf is mijn tweede schijf. Maar zodra die in de PC zit, begint het installeren niet. Dat gebeurt dus pas na afkoppeling van de 320-schijf.
 
Je hebt twee schijven in je pc: 80 en 320 gb.
Die van 80 is je c-schijf en 320 is je d-schijf.
Wat staat op 80?
Wat wil je op 320 hebben?
Die van 80 moet op primary master staan en die van 320 op primary slave als ze op dezelfde poort staan.
Kijk in de bios of ze beiden erkend worden.
 
Ik heb twee schijven: 250 en 320. Op 250 staat c:, op d: staat Data. Ik heb de 80 GB alleen als reserve.
Die van 250 staat als primary master, die van 320 op primary slave. Ze worden herkend in de BIOS.
Als 320 erin zit, start Vista t/m het schuivende balkje. Daarna wordt het scherm zwart. Dat is ook bij de installatie van Vista zo.
Als de 80 erin zit, loopt Vista zo door.
 
Op die van 250 staat vista op?
Zet die van320 eens op secundary master?
 
Op die van 250 staat Vista. Verder moet ik een antwoord schuldig blijven, dan moet ik bij de PC zelf zijn, vanavond dus. :confused:
 
Ook als master geen resultaat, maar ik heb een 500 GB-schijf geleend en op zowel master, slave als cable select duurt het één minuut, maar dan loopt het wel door. Maar: hij vraagt om een schijfcontrole en het afsluiten van Vista duurt heel lang.
 
dan moet je die schijfcontrole doen.
dit is normaal
 
Schijfcontrole gedaan (ondanks dat het een geheel nieuwe schijf is), maar ik kan 'm instellen als master, slave, cable select, het maakt niets uit, hij loopt na het bewegende Windowsbalkje in de opstart vast.
 
mogelijk is die hd stuk? controleer op een andere pc?
 
Lijkt me niet, dan zou mijn eigen 320 GB-schijf ineens de geest hebben gegeven én een gloednieuwe 500 GB-schijf.
 
is je kabel nog wel goed waar je ze aan verbindt???
probeer een andere en kijk ook naar het slot.
 
Beetje lastig probleem geweest, zeker voor dit forum. Uiteindelijk is het me gelukt met 2 SATA-schijven van 250 en 320 GB. Zodra ik een IDE-schijf erbij zette, was het mis. Twee maal SATA lukte alleen als ik een SATA van 80 gebruikte naast die van 250 GB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan