Grote upgrade systeem 600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arbynthechief

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Nu die nieuwe socket 1155 is uitgekomen, is het tijd voor mij om mijn Core 2 Duo te verlaten en een nieuwe processor aan te schaffen, samen met een grotendeels nieuw systeem!

Ik vroeg me af of ik hier wat advies zou kunnen krijgen, dus ik vermeld waar ik naar op zoek ben:

Budget
600 euro is wel zo'n beetje het maximum, het bedrag een klein beetje overschrijden is ook geen ramp.

Randapparatuur
Ik neem mijn muis, boxenset, toetsenbord en beeldscherm (1680x1050) mee. Ook neem ik mee mijn voeding mee: OCZ ModXStream Pro 600 Watt en mijn huidige videokaart blijft ook: Sapphire HD4870 1GB. Ik ben van plan pas later mijn HD4870 te vervangen als de spellen van de toekomst slecht presteren met deze videokaart.

Wat heb ik nodig?
Eigenlijk alleen de PC zelf dus. Ik heb, als ik het goed heb, dus nodig een:

- Moederbord
- CPU (Misschien met koeler)
- RAM-geheugen
- Harde schijf (een snelle, 1TB lijkt me ruim voldoende)
- DVD-drive
- Case
- Windows 7 (64-bit neem ik aan)

Voorkeuren
Graag Intel, zeker als ik naar die benchmarks van de i5 2500K kijk, lijkt die processor mij een goede keus. En goede ervaringen met Intel gelden natuurlijk ook. Ik ben van plan de PC wel 2-3 jaar te houden, dus als hij tot die tijd toch behoorlijk snel werkt ben ik erg tevreden. Ik zou het ook erg fijn vinden als de PC stil is, dus misschien is een andere CPU koeler dan een goed idee. Ik ben overigens niet van plan te gaan overclocken.

Doel
Ik speel wekelijks wel een game en ook wel redelijk grafisch intensieve games zoals Crysis, Dragon Age en ook multiplayer games als Team Fortress 2. Van mij hoeven de games niet compleet gemaxed te zijn, met high ben ik ook tevreden.

Ik ben uitgekomen op dit systeem: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B225309%5D=1&product%5B235982%5D=1&product%5B261081%5D=1&product%5B363903%5D=1&product%5B231072%5D=1&product%5B381092%5D=1

Is het verstandig om hier een koeler bij te voegen? Heeft iemand anders nog suggesties van welke onderdelen voor dit systeem misschien beter kunnen?

Alle suggesties en reacties zijn zeer welkom. :)

Bvd,

Arbynthechief

Laatst bewerkt:
Mooi systeempje.

ik kwam op een net iets andere versie.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...225309]=1&product[279738]=1&product[235982]=1

"grote" verschillen zijn een ander mobo + koeler (1156 koelers passen ook op 1155)
en een normale i5 2500 dus geen K versie, cpu's zij idem alleen heeft de K versie een ge-unlockte multiplier, zodat je hem kunt overklokken.
Ben je dit niet van plan kun je de normale versie pakken. Die overgens WEL op voorraad is.

Je doel is gamen, de nadruk ligt hier toch bij de GPU ipv CPU.
Maar deze wil je later nog veranderen.

Oh oke! Ziet er goed uit, ook die kast die je uitzocht er mooier uit vind ik. Verschillen de functies verder veel met elkaar tussen de Asus P8P67 en de P8H67?

Niet echt ik had gisteren de mobo's met elkaar vergeleken.
Het grootste verschil is dat de jouwe van 144,- Blue-tooth heeft en de andere niet.

Quote uit de specs:
Netwerkadapter - Realtek RTL8111E - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth 2.1 EDR

Cooler master is een goed merk in de behuizingen.
Genoeg ruimte en opties voor extra fans ect.

Oke, dat klinkt goed. Ik denk er nog even over na, ik maak waarschijnlijk een definitieve beslissing over twee weken. Zou een iets goedkopere behuizing ook kunnen? Of zijn extra koelers plaatsen in de behuizing belangrijk, want ik heb dat nu niet in m'n huidige PC.

de kast kan een stuk goedkoper
klik
of
klik

zijn bijde prima kasten hoeven geen extra fans bij tenzij je gaat OC'en

Dankje voor je reactie. Oke, de videokaart die ik heb is vrij lang, dus ik zal wel een ruime behuizing moeten hebben denk ik. Misschien moet ik voor de behuizing maar even langs de winkel.

bijde behuizingen kunnen die kaarten hebben zonder probleem
midtower kast is wat je minimaal nodig hebt!

Lengte van een 4870 is 25 cm, moet opzich wel passen

Dit is wel een heethoofd, dus extra fans zijn nooit een foute optie

Oke, te gek! Hoe zit het dan met die fans ivm met m'n HD4870? Moet ik dan extra fans in m'n behuizing plaatsen, of op de videokaart? Want daar heb ik geen idee van namelijk.. en wat kan de schade zijn als ik geen extra fans op m'n videokaart plaats? Ik beslis binnenkort welk systeem ik kies, want ik heb het nu een beetje druk. En die post ik dan nog wel in dit topic, voor als ik misschien iets vergeten ben, oid. Bedankt voor de reacties! :thumb:

Laatst bewerkt:
Gewoon ventilators in je behuizing => koede lucht naar binnen blazen en de warme lucht naar buiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan