Grote van foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

khk464

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Hallo, de fotos die ik met mijn fotocamera maak zijn 1984 x 1488 pixels groot, ze zijn dan tussen 200 en 300 kB . Nu heb ik die verkleint naar 794 x 595 pixels (30 tot 80 kB )om op mijn site te zetten. Het probleem is dat er dan veel detail verloren gaat en fotos niet meer mooi zijn. Ik heb een index pagina gemaakt met minniaturen en men kan dan de foto aanklikken en krijgt dan de vergrote foto. Deze foto past nu net op het beeldscherm terwijl de 1984 x 1488 pix zo groot is dat men moet schrollen als men opent in explorer
Nu mijn vraag; wat is nu een aanvaardbare afmeting ? Zijn er bepaalde regels waar men zich best aan houdt om alles overzichtelijk te houden ?

Groetjes

Aanvaardbaar is 1024x768 als detailfoto. Wat je kunt doen is van de bestanden 2 versies maken, een kleintje en een grote. Via een klik op het kleine fotootje kan je dan een venster laten openen met daarin de grote foto.

Hoi Tiborv, ik heb je raad opgevolgd en dat is een goede middenweg. Wel spijtig dat er toch wat van de foto verloren gaat. Heb ook nog eens op het net rondgekeken en dan zie je dat zelfs de fotoclubs met dat probleem zitten, maar ja bij je eigen fotos is dat precies altijd erger omdat je de kleine foutjes kent en die worden dan precies groter. Bedankt.

Groetjes Ludo

Je kan altijd bekijken of je bicubic of biliniar de foto's verkleind en wat dan het beste oogt. Verder verkleinen programma's als photoshop, the gimp, paint shop pro, acdsee, xnview een stuk beter dan bijvoorbeeld de microsoft photo editor.

Bedankt, heb in photoshop nog wat geprobeerd en inderdaad er is ook buiten bicubic of biliniar de mogelijkheid " naaste buur " dit geeft veruit de beste resultaten.Zal de vraag maar als opgelost zetten daar dit resultaat goed is.

Groetjes Ludo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan