Grote vlakken zwart printen met Canon Pixma 520

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
327
hi

heb een CANON pixma 520 gekocht, op zich prima apparaat. Maar ik heb nog wat ruzie met zwart printen. Ik heb het dan niet over tekst, dat gaan prima.
Maar zodra ik grotere vlakken zwart print op normaal papier, krijg ik een streeppatroon (geen witte strepen, maar zwart, het ziet er gewoon niet uit als 1 geheel). Nu heb ik vanmorgen een complete pagina op glossy foto papier gemaakt, dat ging wel prima, dit was prima kwaliteit en het zwart zag er goed uit en erg snel droog. Echter dat was mijn laatste velletje van dat papier. Heb net nog ander glossy papier geprobeerd maar dat was een ramp, dat zwart liep helemaal uit en was veel te nat.

Wat doe ik verkeerd?

Overige kleuren zien er wel goed uit, probleem is alleen met zwart.
 
Ik ben bang dat het aan je papier ligt. M.n. je ervaring met het nat blijven van de inkt op bepaald papier klinkt mij bekend, da's mij ook overkomen. Door ander glossy papier te gebruiken was het probleem opgelost.
Hetzelfde zou kunnen gelden voor het "normale" papier: je hebt normaal en normaal papier. Het ene normale papier is wat geliger dan het andere. Probeer eens een heel ander soort "normaal" papier. (Desnoods een A4tje dat middels reclame in de bus glijdt)
 
Ik ben bang dat het aan je papier ligt. M.n. je ervaring met het nat blijven van de inkt op bepaald papier klinkt mij bekend, da's mij ook overkomen. Door ander glossy papier te gebruiken was het probleem opgelost.
Hetzelfde zou kunnen gelden voor het "normale" papier: je hebt normaal en normaal papier. Het ene normale papier is wat geliger dan het andere. Probeer eens een heel ander soort "normaal" papier. (Desnoods een A4tje dat middels reclame in de bus glijdt)

was mijn vermoeden ook al. Gewone papier wat ik gebruik is IDEAL copy-print papier, wellicht is dit alleen geschikt voor tekst en kleine plaatjes en niet voor full A4 dvd hoesjes. Weet alleen niet welk glossy papier ik nu moet hebben, dat ene blaadje was echt super, maar ik weet het merk niet.
 
Voor DVD covers gebruik ik vrij dun glossy papier. Ik bestel het online bij : Klik
Vandaag besteld, een dag of twee later in huis mét acceptgirokaart. (Geen betaling vooraf nodig)


Easy Computing FOTOPAPIER hoogglanzend, 125 g/m², VOORDEELPAKKET 60 vellen A4
Easy Computing | 2006
geschikt voor alle gangbare inktjetprinters; voor afdrukresoluties van 2880 dpi
onze prijs € 9,90 incl. BTW (€ 8,32 excl. BTW) — ISBN: 9789045641690 | 9045641690
 
Laatst bewerkt:
nou, ben teruggegaan naar de winkel, die waren ook verbaasd over de strepen en gaven aan dat dit niet normaal was. Heb een nieuwe printer gekregen, ga straks eens proberen of het nu wel goed gaat. Ik hou jullie op de hoogte
 
nou, ben teruggegaan naar de winkel, die waren ook verbaasd over de strepen en gaven aan dat dit niet normaal was. Heb een nieuwe printer gekregen, ga straks eens proberen of het nu wel goed gaat. Ik hou jullie op de hoogte

nou, de strepen op gewoon papier zijn er nog steeds als ik vlakken zwart print. Echter op glossy foto papier (heb gewoon het standaard glossy foto papier van media markt gepakt van 6.99 euro) ziet het er prima uit, en het droogt ook vrijwel gelijk. Ik kan niet anders dan concluderen dat het toch iets met mijn normale papier te maken heeft. Want als het aan de printer lag zou de glossy print ook strepen hebben, en het is nu al bij 2 verschillende printers hetzelfde.

Dus ik ga eens wat ander papier uitproberen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan