• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Groter dan 24 uur in textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Ik heb een mogelijk klein probleempje:

De kolom is opgemaakt als [uu]:mm;@
Dit geeft perfect de uren verschil tussen twee tijden weer, ook als dit meer is als 24 uur.

Inlezen van een textbox in een userform geeft echter allen de uren onder de 24 in.
Ik heb in het ListBox_Click event gezet:
Code:
WERKUREN.value = format(ListBox1.Column(244), "hh:mm;@")
Dit geeft dus allen de uren <24 weer. Bij "[hh]:mm;@" worden alleen de minuten weergegeven.
Wat is de beste oplossing?

beste mdvdlist,

Ik heb uw andere bericht weggehaald aangezien het meerdere keren stellen van dezelfde vraag niet toegestaan is.

Veel success met de vraag!

Dat lukt alleen als ik de textbox rechtstreeks inlees. Nu gaat het via de listbox en die geeft de tijd aan als een getal. Zoiets als 0,39999. Dus ik denk dat ik in de listbox een format moet plaatsen

Code:
Names.Add "snb", ListBox1.Column(244)
WERKUREN.Text= [Text(snb,"[hh]:mm:ss")]

of

Code:
  WERKUREN.Tex = Int(ListBox1.Column(244) * 24) & Format(ListBox1.Column(244), ":mm:ss")

Laatst bewerkt:
Zo?

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
With ListBox1
    For i = 0 To .ListCount - 1
        .List(i, 244) = Format(.List(i, 244), "hh:mm")
    Next i
End With
End Sub

Drie reacties die er fantastisch uitzien. Ga ze vanavond allemaal proberen... Bij voorbaat al hartelijk dank... EENS plaats ik een bestand dat ik met jullie hulp heb gemaakt. Wagenonderhoud en APK...

Nu gaat het via de listbox en die geeft de tijd aan als een getal. Zoiets als 0,39999. Dus ik denk dat ik in de listbox een format moet plaatsen
0,39999 is 09:35:59

Laatst bewerkt:
3-1-1900 09:35:59 ;)

voor jullie ieder persoonlijk of bij elkaar? Zonder gekheid,
ik ben al 65 en leer nog elke dag bij...

Gebbetje tussendoor.
En je bent nooit te oud om te leren :D

De wijsheid komt inderdaad niet met de jaren.....

Bedankt

Mannen, allemaal heel erg bedankt.
Alle oplossingen werken perfect.
Om jullie niet jaloers te makken, zeg ik lekker niet welke ik ga gebruiken...:p

Overigens had ik ook nog wat geknutseld, en dat blijkt ook te werken. Maar misschien kan ik beter geen format gebruiken

Code:
WERKUREN.Text = Format(ListBox1.Column(244), "[hh]:mm")
Dit heb ik geplaatst in het ListBox1_Click event.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan